ZF Retail Summit 2022. Tiberiu Dăneţiu, marketing director, Auchan: România se află la coada clasamentului din punct de vedere al densităţii comerciale. Mai e loc de deschideri de magazine, iar în paralel se va dezvolta şi producţia locală

Autor: Cristina Roşca 09.06.2022

♦ Retailerul francez Auchan, unul dintre cei mai mari jucători din România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 6,3 mld. lei, cu 14% mai mare decât în 2020. Este unul dintre cele mai alerte ritmuri de creştere din piaţă.

România este, în momentul de faţă, la coada clasamentului european din punct de vedere al densităţii comerciale, spune Tiberiu Dăneţiu, directorul de marketing al Auchan România. Însă, consideră el, acest indicator scăzut nu ar trebui să fie un motiv de dezamăgire, ci trebuie privit cu optimism şi motivaţie. Asta înseamnă că mai e loc pentru deschiderea de noi magazine. În România, an de an, se inaugurează 350-400 de unităţi moderne, adică hiper­mar­ke­turi, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate, universul total însumând astăzi circa 4.000 de spaţii de vânzare.

„Nu trebuie să ne plângem din cauza acestui indicator scăzut. Din contră, vedem în perspectivă, producţia are posibilitatea să crească odată cu dezvoltarea magazinelor şi pe măsură ce economia se maturizează. Eu cred că vom creşte cu toţii.“

Tiberiu Dăneţiu susţine că producătorii români - locali, regionali sau naţionali - au crescut şi s-au dezvoltat odată cu retailul din România.