BSH Electrocasnice: „După ani consecutivi de creştere, piaţa de electrocasnice din România a intrat într-o perioadă de scădere din care estimăm că îşi va reveni treptat“

Autor: Cristina Roşca 09.06.2022

♦ BSH Electrocasnice este compania care importă şi distribuie electrocasnicele Bosch în România. Firma a renunţat la final de 2019 la un proiect de 100 mil. euro ce viza o fabrică nouă de maşini de spălat la Simeria, judeţul Hunedoara. Compania este parte a grupului german Bosch, cunoscut mai ales pentru activităţile din industria auto.

Grupul german Bosch a vândut pe piaţa din România, prin intermediul companiei BSH Electrocasnice, maşini de spălat, aragaze ori frigidere în valoare de 412 de mil. lei anul trecut, cu 21,5% mai mult ca în 2020. Compania, care este parte a grupului german Bosch, cunoscut mai ales pentru activităţile din industria auto, este după cifra de afaceri din 2021 în top cinci jucători de pe piaţa de import şi distribuţie de electro-IT, unde se mai găsesc nume mari precum Philips, LG Electronics sau Samsung. Nu sunt incluse astfel companii mari precum Arctic, De’Longhi sau Electrolux care ope­rează pe aceeaşi firmă şi producţia locală şi importul şi distribuţia. Dacă sunt incluse şi acestea, BSH Electrocasnice e în top 10 jucători.

Firma grupului Bosch a crescut constant în ultimii ani, aproape dublându-şi cifra de afaceri între 2017 şi 2021. Avansul a venit şi într-o perioadă bună pentru piaţa de profil, când românii au cumpărat mai multe electrocasnice pentru a-şi dota locuinţele. Conform calculelor ZF, pe baza datelor oferite de jucătorii din piaţă, vânzările de electro-IT (electrocasnice, dar şi electronice, produse de telefonie mobilă) au ajuns la 4,3 mld. euro anul trecut, faţă de 3 mld. euro în 2017, spre exemplu. Mai mult, piaţa e mai mult decât triplă faţă de minimul ce datează din 2010, când în criza economică anterioară, vânzările de profil ajunseseră la 1,2 mld. euro.