Inflaţia se vede deja în comportamentul de consum: În primul trimestru din 2022, opt din zece categorii FMCG aveau preţuri mai mari decât în urmă cu un an. Reacţia consumatorilor? Orientarea către bunuri mai ieftine

Autor: Cristina Roşca 10.06.2022

Românii au alocat în perioada ianuarie-martie 2022 cu 7% mai mulţi bani pentru produsele de larg consum faţă de aceleaşi luni din anul anterior, iar cea mai mare parte din suma adiţională vine ca urmare a majorării preţurilor.

Inflaţia galopantă îşi pune amprenta asupra comportamentului de consum al românilor, care din cauza majorării preţurilor se orientează către bunuri mai ieftine. Acest fenomen, cunoscut drept down-trade, a fost remarcat iniţial în trimestrul al patrulea din 2021, pentru ca el să continue şi în primele trei luni din acest an, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. Această mutare reprezintă o schimbare de paradigmă, după mai mulţi ani în care puterea de cumpărare a crescut şi, astfel,

s-a întâmplat un fenomen contrar - uptrading-ul - care presupune consumul de produse mai scumpe.