Analiză ZF. Marketplace-ul sau mallul virtual a devenit cel mai mare pariul al retailerilor locali în online: oferă acces la multe produse şi furnizori la care clienţii nu ar ajunge altfel

Autor: Cristina Roşca 18.06.2022

♦ Retailerul online eMAG a fost primul nume mare din România care a pariat pe dezvoltarea unui astfel de concept, care a ajuns astăzi la peste 42.000 de selleri activi cu 11 milioane de oferte ♦ Între timp, acest segment a atras atenţia şi altor jucători, precum marii retaileri electro IT – Altex şi Flanco –, dar şi companii din modă, cum e cazul Answear ♦ De ce caută companiile să se extindă în sectoare diferite de cele de bază?

Conceptul de marketplace, ce presupune reunirea sub aceeaşi umbrelă virtuală a cât mai multor comercianţi mari şi mici, ce furnizează produse variate, de la haine la materiale de construcţii şi de la alimente la cosmetice, este astăzi pariul mai multor companii locale mari. Acestea vor să dezvolte astfel un fel de mall online, de unde consumatorul să poată achiziţiona tot ce are nevoie, fără să mai trebuiască să intre pe platforme diferite.

Retailerii electro IT Altex şi Flanco şi brandul de modă online Answear sunt câteva dintre companiile care cred că dezvoltarea în mediul virtual se poate face folosind acest concept.

„Am dezvoltat categorii noi în online, unde creştem continuu, vom da drumul la marketplace la începutul trimestrului trei. Participarea lui Altex, în tot ecosistemul de retail, se va diversifica şi practic vom conduce o anumită tranziţie de la conceptul omnichannel la cel de marketplace, în care vrem să oferim nu doar categoria electro-IT, ci şi celelalte categorii de produse“, spunea recent Dan Ostahie, fondatorul Altex, liderul comerţului electro IT local.