Marketplace-ul sau mallul virtual a devenit cel mai mare pariu al retailerilor locali în online

Autor: Cristina Roşca 13.06.2022

Retailerul online eMAG a fost primul jucător mare care a pariat pe un astfel de concept, care a ajuns astăzi la peste 42.000 de selleri activi cu 11 milioane de oferte.

Retailerii electro-IT Altex şi Flanco şi brandul de modă online Answear au decis că dezvoltarea în mediul virtual se poate face folosind conceptul de marketplace, ce presupune reunirea sub aceeaşi umbrelă virtuală a cât mai multor comercianţi care vând de la haine la materiale de construcţii şi de la alimente la cosmetice.

„Am dezvoltat categorii noi în online, unde creştem continuu, vom da drumul la marketplace la începutul trimestrului trei. Participarea lui Altex, în tot ecosistemul de retail, se va diversifica şi practic vom conduce o anumită tranziţie de la conceptul omnichannel la cel de marketplace, în care vrem să oferim nu doar categoria electro-IT, ci şi celelalte categorii de produse”, spunea recent Dan Ostahie, fondatorul Altex, liderul comerţului electro-IT local.

Un marketplace poate fi comparat - într-o anumită măsură - cu un mall. Diferenţa dintre cele două este dată de faptul că un centru comercial offline are o suprafaţă limitată, iar în mediul virtual, nu există limită de suprafaţă, regulile jocului fiind altfele.

„În peste 800 de categorii diferite, există zeci de mii de produse disponibile. Cred că suntem cel mai mare mall din România, unde te poţi plimba cu câteva click-uri. Platformele de tip marketplace oferă acces la multe produse şi mulţi furnizori la care probabil clienţii nu ar ajunge altfel”, spunea recent Stejara Pircan, senior VP eMAG. Compania a lansat propriul marketplace acum circa un deceniu.