Grupul Maspex, care produce Tymbark şi Bucovina, a investit 46 mil. lei în dezvoltare anul trecut. „Avem planificate noi investiţii în fabrica din Vălenii de Munte, cât şi în cea din Vatra Dornei“. România reprezintă a doua piaţă ca mărime pentru grup, după Polonia

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.06.2022

România reprezintă a doua piaţă ca mărime pentru grup, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţiilor efectuate, cât şi al puterii de cumpărare, acesta fiind prezent în mai multe ţări din Europa.

Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor răcoritoare, dar şi de pe cea a pastelor făinoase, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 805,7 milioane de lei, în creştere cu aproape 18% faţă de anul precedent, arată calculele ZF făcute pe baza datelor transmise de companie. Pentru acest an, compania şi-a bugetat o creştere a rulajelor cu 14%, astfel că cifra de afaceri a companiei ar putea ajunge la aproximativ 920 de milioane de lei în 2022, potrivit calculelor ZF.

„Cele mai mari dificultăţi ale acestui an sunt direct legate de contextul economic şi social, care a adus instabilitate prin creşterea preţurilor la combustibil, gaz, energie electrică, prin dificultăţi în aprovizionare şi în menţinerea relaţiei cu furnizorii externi. Pro­vocările începutului de an şi ale perioadei următoare rămân adap­tarea rapidă la situaţia actuală, concentrarea atenţiei pe nevoile con­sumatorilor şi menţinerea standardelor de calitate“, au răspuns reprezentanţii Maspex la întrebările ZF trimise cu ocazia realizării unei noi ediţii a anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie.