Cu o criză a laptelui pentru bebeluşi încă nerezolvată şi o inflaţie la un maxim pe 40 de ani, SUA se confruntă acum cu o penurie de tampoane
Perturbările de la nivelul lanţurilor de aprovizionare şi inflaţia au afectat practic toate bunurile de larg consum, iar acum a venit rândul produselor pentru menstruaţie. Consumatorii americani se confruntă acum cu o penurie de astfel de produse.
Producătorii de pe această piaţă spun că fac eforturi pentru a creşte oferta după ce penurii au fost raportate pe rafturile magazinelor din întreaga ţară, scrie Bloomberg.
Maggie Hassan, senatoare americană, a trimis o scrisoare companiilor P&G, Edgewell Personal Care, J&J şi Kimberly-Clark întrebându-le ce au de gând să facă pentru a soluţiona această criză şi a combate acţiunile de fixare a preţurilor.
Penuria de produse menstruale se suprapune unei crize de lapte praf pentru bebeluşi care nu dă semne de atenuare şi creşterii preţurilor la orice, de la haine la alimente şi energie.
Companiile ar trebui „să ia măsuri imediate pentru creşterea ofertei de tampoane şi să pună capăt scumpirilor care nu sunt necesare“, scrie Hassan. „Accesul la produse menstruale trebuie tratat ca accesul la oricare alte bunuri esenţiale“.
Preţurile au crescut cu 8,3% pentru un pachet de absorbante şi cu 9,8% pentru tampoane în decursul acestui an până pe 28 mai, potrivit datelor NielsenIQ, citate de Bloomberg. Bunurile de îngrijire personală, care includ astfel de produse, au consemnat cel mai puternic avans anual din august 2021 în aprilie.
Scumpirile pun presiune pe consumatorii americani, în special pe cei cu venituri mici care se confruntă deja cu cea mai ridicată inflaţie din partu decenii. Spre deosebire de şampon sau aparate de ras, consumul de produse de menstruaţie nu poate fi redus uşor, iar femeile nu pot aştepta ca preţurile să scadă.
Costul acestor produse nu este acoperit de programele de asistenţă federală şi nu este scutit de majoritatea taxelor. P&G, care produce branduri ca Tampax şi Always, deţine aproape 50% din piaţa produselor menstruale în SUA. Compania „face eforturi pentru a creşte producţia pentru a acoperi cererea mai mare pentru produsele noastre“, au declarat reprezentanţii acesteia.
Un sondaj realizat în aprilie 2021 de Kimberly-Clark a găsit că două din cinci femei din SUA îşi permit cu greu produse pentru menstruaţie în fiecare lună. Drept rezultat, 38% din femeile cu venituri scăzute au declarat că au lipsit mai multe zile de la lucru, de la şcoală sau alte evenimente.