Băncile, precum supermarketurile, pun clienţii la treabă, în timp ce se restructurează şi se digitalizează: numărul salariaţilor din bănci a scăzut cu aproape 700 în ultimul an, iar numărul sucursalelor bancare este mai mic cu 126

Autor: Claudia Medrega 19.06.2022

Modelul de business bazat pe tehnologie, pe digitalizare, a devenit pariul multor comercianţi în ultimii ani, inclusiv în banking ♦ Băncile de pe piaţa românească au ajuns să aibă la sfârşitul lui T1/2022 un număr de 51.435 de angajaţi, în timp ce numărul sucursalelor a ajuns la 3.663, ambele în scădere faţă de T1/2021 ♦ Faţă de 2008 se observă că mai mult de un sfert dintre bancheri au plecat din bănci şi peste 44% dintre sucursale s-au închis.

Modelul de business bazat pe tehnologie, pe digita­lizare, a devenit pariul multor comercianţi în ultimii ani, iar băncile, la fel ca supermarketurile, pun practic clienţii la treabă să-şi acceseze singuri produsele dorite, să le obţină singuri şi să le plătească/ramburseze singuri, reducându-se numărul angajaţilor din front-office, al „casierilor“ clasici. În contextul pandemiei de COVID-19 retailerii şi bancherii au început să mizeze mai mult pe revoluţia digitală.

Astfel, dacă la nivelul supermarketurilor vorbim de case de de marcat cu self check-out, fiind redus numărul de casieri, sau vorbim de platforme de comerţ online, în banking vedem tot mai multe produse care pot fi accesate online, fără deplasarea la bancă.