Philip Morris investeşte 100 mil. dolari în perioada 2022-2023 în dezvoltarea capacităţilor de producţie pentru produsele fără fum din România şi pentru reducerea impactului asupra mediului

Autor: Ramona Cornea 17.06.2022

Producătorul de ţigarete şi produse de tutun încălzit Philip Morris va investi 100 mil. dolari în perioada 2022-2023 în dezvoltarea capacităţilor de producţie pentru produsele fără fum din România şi pentru reducerea impactului asupra mediului.

Astfel, în perioada 2017-2023, investiţia în produsele fără fum făcută de Philip Morris în România va ajunge la 600 milioane de dolari, după cum au transmis reprezentanţii companiei pentru ZF.

„Fumatul este periculos şi cauzează boli. Adevărul este că marea majoritate a fumătorilor pur şi simplu nu se lasă de fumat. Datele ne arată că până în 2025 vom avea aproximativ acelaşi număr de fumători pe care îl avem astăzi. Noi am acceptat provocarea de a găsi alternative la fumatul clasic, dar a durat ceva timp, la fel cum a durat şi pentru alte tehnologii inovatoare. Am acceptat provocarea şi am lansat primele alternative la ţigări în 2013, 2014 şi până în 2016 eram atât de convinşi că vom reuşi încât CEO-ul nostru a declarat public că ambiţia companiei va fi ca într-o zi să înlocuiască în întregime ţigările cu alternative bazate pe cercetări ştiinţifice care sunt mai bune decât ţigările”, a declarat Tommaso Di Giovanni, VP International Communications în cadrul grupului Philip Morris, în cadrul evenimentului Technovation, organizat la centrul de cercetare-dezvoltare al companiei din oraşul Neuchâtel din Elveţia.

Din 2017, când a început procesul de transformare a fabricii din Otopeni, până în 2021, Philip Morris a investit 500 de milioane de dolari în dezvoltarea capacităţilor de producţie, formarea angajaţilor şi implementarea unor soluţii care vizează sustenabilitatea. Din această sumă, aproape 100 de milioane de dolari au fost investiţi doar în 2021.

În perioada 2022-2023, compania va mai investi peste 100 de milioane de dolari, bani care vor merge în  dezvoltarea capacităţilor de producţie a consumabilelor pentru produsele fără fum pentru piaţa internă şi externă, cât şi pentru reducerea impactului asupra mediului – obiectivul final este ca fabrica să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.

„Oamenii ar trebui să ştie trei lucruri: dacă nu fumează, nu ar trebui să se apuce pentru că fumatul provoacă boli; dacă fumează, trebuie să ştie că cel mai bun lucru pe care îl pot face este să se lase de fumat, iar dacă nu se lasă, ştiinţa, tehnologia şi inovaţiile din ziua de azi ne permit să facem mult mai multe pentru ei, au alternative care sunt alegeri mai bune”, a mai spus Tommaso Di Giovanni.

În România sunt aproximativ 300.000 de utilizatori de IQOS, produsul fără fum fabricat de Philip Morris, şi circa 5 milioane de fumători.

„În 71 de pieţe în care suntem prezenţi cu produsele fără fum, care ar ajunge la numărul de 73 dacă am include Ucraina şi Rusia, aproape 13 milioane de fumători au trecut la IQOS şi nu au mai fumat ţigări. În plus, numărul ar fi mai mare pentru că sunt 4,8 milioane de persoane din Rusia şi Ucraina pe care nu le-am luat în considerare”, a adăugat Di Giovanni.

Produsele fără fum reprezintă mai mult de 30% din veniturile nete ale companiei în prezent, iar investiţiile din jurul dezvoltării produselor fără fum se ridică la circa 9,2 miliarde de dolari, începând din anul 2008.

Până în 2025, Philip Morris vrea să ajungă la 40 milioane de utilizatori care să treacă la produsele fără fum şi care să renunţe la fumat, iar 50% dintre veniturile totale ale grupului să vină din aceste produse. În plus, compania vrea să ajungă la 100 de pieţe unde să vândă aceste produse fără fum, în creştere de la 71 în prezent.

„Vrem să ajungem la o pondere de mai mult de 50% din veniturile nete din produsele fără fum. Această pondere era de 10% acum trei ani şi este de 30% în prezent. Vrem să ajungem de la circa 20 de milioane de utilizatori de produse fără fum la 50 milioane de utilizatori în 2025”, a spus Stefano Volpetti, president, Smoke-free Products Category, CCO în cadrul grupului Philip Morris, în cadrul aceluiaşi eveniment.