BestJobs: Tinerii încep să caute joburi sezoniere sau internship-uri: 43% dintre ofertele de muncă se adresează candidaţilor fără experienţă sau entry-level

Autor: Roxana Rosu 17.06.2022

Piaţa muncii încearcă să atragă candidaţi tineri, pe măsură ce vacanţa de vară se apropie şi aceştia încep să caute internship-uri, joburi part-time sau sezoniere, 43% dintre ofertele de job disponibile pe platforma BestJobs putând fi accesate de cei din Generaţia Z.

Peste 4.000 de noi CV-uri au fost completate în ultima lună de către candidaţi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani. În plus, tot în ultimele 30 de zile s-au înregistrat în platformă de două ori mai multe aplicări din partea acestor candidaţi faţă de media ultimelor 6 luni.

Şi ofertele de muncă destinate celor fără experienţă sau de nivel începător au crescut, companiile dorind să recruteze noua forţă de muncă şi să formeze viitori angajaţi pentru posturile disponibile. În prezent, 43% dintre ofertele de muncă disponibile pe platforma de recrutare BestJobs se adresează candidaţilor fără experienţă sau entry-level.

„După perioada pandemiei, în care posibilităţile de a face practică sau de a lucra au fost limitate, tinerii s-au confruntat cu dificultatea de a identifica ce li se potriveşte. În acest sens, programele de orientare în carieră sunt foarte importante, la fel ca şi expunerea la diferite experienţe de muncă, prin care tânărul candidat îşi poate forma o idee despre piaţa muncii, despre activitatea în cadrul unei companii sau despre domeniul de interes. Ne bucurăm să vedem un asemenea interes din partea celor tineri, dar şi din partea companiilor, dispuse să investească în formarea de talente. În plus, BestJobs susţine, printre altele, şi proiecte de orientare în carieră prin campania «Donează cu CV-ul tău!»”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs.