Business Magazin. Un investitor ceh atacă cu Carvago piaţa auto de second-hand din România cu numai 5-6 oameni şi totul digital: Vrem să vindem 1.000 de maşini second-hand la un preţ mediu de 20.000 – 23.000 de euro

Autor: Răzvan Botea 19.06.2022

Tradiţional, mai ales în ţările din fosta sferă comunistă, maşina este un simbol al statutului. De cele mai multe ori, o maşină premium second-hand este preferată de români în detrimentul uneia noi la un nivel low-cost. Aceasta este şi miza Carvago, o platformă de vânzare de maşini second-hand, nou-intrată pe piaţa românească. Ce obiective are pentru primul an de activitate pe plan local?

Plănuim să vindem în primul an cam 1.000 de maşini în România. Preţul mediu în Europa Centrală şi de Est este de 23.000 de euro pentru o maşină. 2021 a fost primul an în care am avut operaţiuni şi am avut o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro la nivel european. Anul acesta vom ajunge la 150 de milioane de euro de euro”, spune Jakub Šulta, CEO-ul şi fondatorul Carvago.

E de preferat însă o maşină premium, second-hand, sau una nouă, low-cost? Este o întrebare pe care şi-o adresează multe persoane care au un buget de 15.000-20.000 de euro pentru achiziţia unui autoturism. Avantaje şi dezavantaje sunt pentru ambele variante, dar este vorba şi de riscuri. Pentru maşinile second-hand, problema cea mai arzătoare ţine de garanţia că nu vei băga mai mulţi bani în maşină decât ai dat pe ea. În România se înmatriculează anual aproape 1 milion de maşini second-hand. În vreme ce maşinile noi vin cu o perioadă de garanţie, în cele mai multe cazuri o maşină second-hand nu prezintă nicio altă garanţie în afară de cuvântul vânzătorului. Or, dacă o maşină care a costat 20.000 de euro va necesita reparaţii de 4.000-5.000 de euro în primul an, e clar că nu este o afacere bună.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro