ZF Live. Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank: Idea Bank va fi o bancă digitală, de retail, fără agenţii sau sucursale, dar va avea nevoie de o masă critică de clienţi pentru a se susţine. Deşi este deţinută de Banca Transilvania, va fi o bancă de sine stătătoare

Autor: Mircea Nica 20.06.2022

  „Banca porneşte cu investiţie din partea Băncii Transilvania, dar are nevoie în viitor, clar, de o masă critică de clienţi. Noi am definit-o deocamdată peste un număr de ani, la câteva sute de mii de clienţi, care ar putea să înceapă să susţină businessul. Faptul că nu va exista reţea teritorială sau bancomante contează mult pentru că ar fi implicat costuri fixe mari.“

Idea Bank, noua achiziţie a Băncii Transilvania, are în vizor un debut pe zona de retail, cu produse de bază precum înrolarea clientului online, cont curent, card de debit şi credit, fară agenţii sau sucursale, dar în final noul concept de bancă al BT va avea nevoie să strângă o masă critică de clienţi pentru a se susţine, a spus Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Intenţia este deocamdată să pornim cu ceva. Cu siguranţă că în timp se poate construi în orice direcţie. Nici nu mai sunt acele timpuri în care să faci strategii pe 5 ani sau 10 ani. În următorii 2 ani sau 1 an şi jumătate trebuie să ieşim cu un produs de bază. Din punct de vedere tehnic, acel produs de bază va adresa piaţa de retail. Va avea de fapt orice are un produs de bază, înrolarea clientului online, un cont curent, card de debit, credit online. Diferenţa trebuie să o facă poziţionarea produsului şi ce mai poţi să pui acolo pentru a arăta mai diferit pentru clienţi“, susţine Gabriela Nistor, care a fost până acum vicepre­şedinte pe retail la Banca Transilvania.

Deşi planul unui nou concept de bancă digitală elimină reţeaua teritorială precum agenţii sau sucursale, care în general implică costuri fixe mari, Gabriela Nistor a mai explicat că în retail trebuie să existe o masă critică de clienţi pentru a susţine businessul şi a putea face faţă costurilor precum cele tehnologice, implementările sau dezvoltarea.