Start-up-ul Ecap, soluţie de automatizare e-commerce, a ridicat o finanţare de 250.000 de euro. „În 2023, ne propunem integrarea cu cât mai multe marketplace-uri internaţionale, cum ar fi eBay sau Amazon”

Autor: Alexandra Cepăreanu 20.06.2022

Start-up-ul Ecap, care a dezvoltat o soluţie de automatizare e-commerce, a ridicat o finanţare în valoare de 250.000 de euro pentru dezvoltarea de noi funcţionalităţi, susţinerea unei campanii de testare gratuită pe o perioadă de trei luni şi pentru rebranding,  potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Soluţia de automatizare dezvoltată de Ecap a depăşit 650.000 de comenzi şi 13 milioane de euro tranzacţii într-un an.

„Am încercat în acest an, în care ne-am concentrat pe dezvoltarea ofertei, să acoperim toate nevoile din piaţă pe zona de e-commerce automation, asta pentru că primeam din partea clienţilor noştri diverse solicitări prin care înţelegeam că sunt încă multe părţi neacoperite. De exemplu, ni s-a cerut să includem în platformă o funcţionalitate care să permită actualizarea preţurilor din marketplace-uri în funcţie de concurenţă. Am avut în vedere şi să păstrăm soluţia GDPR-guaranteed, astfel încât integrările să nu genereze probleme adiacente clienţilor noştri. Oferta noastră de preţuri a fost gândită şi ea în baza unul model de calcul custom, astfel încât orice antreprenor, chit că are un start-up sau o afacere cu volum mare, să aleagă opţiunea de plată cea mai avantajoasă pentru afacerea sa”, a spus Adrian Sfichi, CEO şi co-fondator al Ecap.

El a adăugat că finanţarea pentru adăugarea de noi funcţionalităţi, rebranding şi susţinerea ofertei de testare pentru până la trei luni a fost asigurată de primul client al soluţiei, TopStrong. Cei doi co-fondatori, Adrian Gafiţa şi Andrei Mititiuc, au testat soluţia în cadrul companiei, în ultimii 4 ani. Cu ajutorul acesteia, TopStrong a ajuns la peste 10.000 de comenzi pe lună şi o creştere de cinci ori a cifrei de afaceri.

Prin platforma Ecap clienţii au publicat peste 500.000 de produse, au procesat peste 650.000 de comenzi, au generat peste 700.000 de AWB-uri, depăşind astfel o valoare totală a produselor tranzacţionate de 13 milioane de euro.

„Prognoza se bazează pe un scenariu realist, de creştere a numărului de clienţi de la 12 la 30, a numărului mediu de comenzi procesate la aproximativ 80.000 lunar şi la o creştere a comenzilor clienţilor existenţi de peste 5%, lunar”, au mai transmis reprezentanţii companiei.

Ecap ajută deţinătorii de magazine online să automatizeze operaţiuni şi procese interne pe întreg lanţul, de la achiziţia şi importul produselor, până la înregistrarea facturilor în programele de contabilitate, managementul stocurilor şi generarea AWB-urilor pentru curieri, potrivit reprezentanţilor companiei.

În prezent, Ecap acoperă cele mai multe integrări cu programe ERP româneşti de pe piaţă, platforme de e-commerce, platforme de tip marketplace, platforme de curierat, feed-uri de stocuri, feed-uri de produse sau soluţii de fulfillment. Timpul de integrare pentru orice platformă nouă propusă de clienţi este de aproximativ 2-3 săptămâni.

De asemenea, veniturile estimate ale Ecap – în cadrul căruia lucrează o echipă de zece persoane -, pentru 2022, sunt de 100.000 de euro, cu o ţintă de 500.000 euro în 2023.

 

„Pentru 2023, Ecap îşi propune să dezvolte şi mai multe integrări cu depozite externalizate, astfel încât mărfurile să ajungă rapid la clienţii finali, în costuri cât mai reduse. Ne propunem integrarea cu cât mai multe marketplace-uri internaţionale, cum ar fi eBay sau Amazon, dar şi a altor sisteme ERP care să răspundă solicitărilor din piaţă. Tot în obiectivele de dezvoltare pentru 2022-2023 este inclusă şi realizarea unui catalog de firme în sistem drop-shipping la care clienţii Ecap să se poată conecta direct din platformă, având, astfel, întregul lanţ de aprovizionare automatizat.”