Studiu Rethink Romania: Principala preocupare a românilor este legată de inflaţie şi majoritatea spun că în ultimele 8 luni calitatea vieţii a scăzut. ” Percepţia asupra României s-a schimbat dramatic, a ajuns în doar 8 luni o ţară care nu mai este atractivă pentru locuitorii săi”

Autor: Roxana Rosu 20.06.2022

Principala preocupare a românilor în această perioadă este legată de inflaţie, care influenţează cheltuielile lor zilnice, iar majoritatea consideră că în ultimele 8 luni calitatea vieţii lor a scăzut, cei mai afectaţi fiind cei de peste 55 de ani, precum şi cei cu venituri medii sau scăzute, potrivit unui studiu efectuat de AHA Moments împreună cu Rethink Romania.

Creşterea inflaţiei a dus la adoptarea unui comportament precaut, românii alegând să consume mai puţin, căutând promoţii sau preferând mărci mai ieftine – de la bunuri până la carburant sau utilităţi.

Preocupările legate de inflaţie se manifestă totuşi într-o măsură mai mică în cazul populaţiei cu venituri ridicate, publicul Pareto (top 20% dintre români din punct de vedere al veniturilor, cei care generează 43% dintre veniturile anuale).

Pe lista grijilor apare şi războiul, dar aceasta se află în plan secundar în acest moment, deoarece oamenii s-au familiarizat între timp cu ideea şi nu o consideră a fi o ameninţare directă la adresa României.

De asemenea, a scăzut şi îngrijorarea faţă de COVID-19, cel mai probabil datorită expunerii mai mici în media, a încetării restricţiilor, dar şi pentru că oamenii s-au obişnuit cu viaţa post-pandemie şi cu efectele aduse de acest val.

În schimb, evenimentele din ultimele luni au avut un mare impact asupra atitudinii românilor faţă de ţara lor , iar aceştia nu ar recomanda-o altora ca ţară în care să locuieşti şi în acelaşi timp sunt mai puţin siguri că ar trebui să rămână aici. Astfel, dacă am considera România un furnizor de servicii, atunci experienţa utilizatorilor ar fi descrisă drept una nesatisfăcătoare.