Preţurile urcă văzând cu ochii: 1.100 de euro în numai o lună. Dacia scumpeşte iar modelul electric Spring, preţul ajungând acum la 21.400 de euro

Autor: Andrei Şerbănescu 21.06.2022

Dacia a scumpit din nou modelul Spring, maşina electrică produsă în China, preţul ei crescând de la 20.900 de euro, la 21.400 de euro. Preţul modelului a crescut cu 500 de euro într-o lună, după ce Dacia a scumpit anterior maşina în luna mai cu 600 de euro (de la preţul de 19.600 de euro).

Anul trecut, numărul total de exemplare vândute în Europa a trecut de 27.000 de unităţi, fiind pe locul 14 în topul maşinilor electrice vândute pe continent. În total, la sfârşitul lunii martie, Dacia a înregistrat peste 40.000 de modele Dacia Spring vândute la nivel european.

În decurs de câteva luni, Dacia şi-a reînnoit gama şi a completat-o cu două modele inedite: Spring 100% electric şi Jogger, vehiculul de familie polivalent de segment C.

La începutul lunii iunie, Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare, conform unor informaţii apărute în Jurnalul de Argeş. Cine pleacă, poate primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net (pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani) şi 105.000 lei net (pentru cei cu vechime între 12 şi 16 ani).

Potrivit Jurnalului de Argeş, Dacia ar fi transmis că „pentru ameliorarea performanţei companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022.

În România, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după cinci luni din 2022, o cotă de piaţă de 19,9%, care depăşeşte cu 4,9% si 2.329 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele cinci luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 38,5% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,0%. In ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 23,5% faţă de primele cinci luni din 2021 şi deţin o cotă de 15,0% din total, potrivit calculelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Spre comparaţie, în martie 2020 cota dieselelor era de 28% din piaţa autoturismelor.