Cum se pregătesc companiile de şocuri: Războiul a fost un şoc, dar în următorii 1-2 ani trebuie să ne concentrăm pe atragerea investiţiilor, să atragem companiile care au ieşit din Rusia. Alex Milcev, EY: „Vorbim despre zeci de miliarde de dolari care migrează

Autori: Ramona Cornea , Alexandra Matei 22.06.2022

Alex Milcev, EY: „Vorbim despre zeci de miliarde de dolari care migrează. Obiectivul nostru în fereastra 12-24 de luni este să capturăm cât mai mult din acele investiţii.“ Dragoş Damian, Terapia: „Am trimis o listă de peste 36 de companii care au ieşit din Rusia pentru ca ambasadorii noştri să bată la porţile acestor companii şi să le aducă în România.“

Războiul a fost un şoc, dar în următorii ani România tre­buie să se concentreze pe atragerea investiţiilor, să atragem companiile care au ieşit din Rusia, a fost una dintre concluziile conferinţei ZF „Cei mai mari jucători din economie: Aşteptând neaşteptatul. Cum se pregătesc companiile de şocuri?“, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone România, EY România, BAT România, Carrefour, CEC Bank, Cushman & Wakefield Echinox, Element Industrial, ING Bank, Noerr, Theda Mar, Clean Recycle, Kaufland şi Cargus.

„Să nu uităm că, în afară de banii europeni pe care îi avem, vedem o mare migraţie a capitalului din zona Rusiei unde­va în Vest. Este o luptă aprigă între ţările europene din această zonă, din Europa Centrală şi de Est, Polonia, Cehia, Ungaria, care fac un job mult mai bun decât România în a atrage acele investiţii. Vorbim despre zeci de miliarde de dolari care migrează. Obiectivul nostru în fereastra 12 – 24 de luni este să capturăm cât mai mult din acele investiţii“, a spus Alex Milcev, Tax & Law Leader în cadrul EY România.

Dragoş Damian, CEO al companiei Terapia, este de părere că România este cel mai fierbinte punct pe harta geopolitică şi spune şi el că reprezentanţii ţării ar trebui să facă mai multe eforturi pentru a atrage companiile care au ieşit din Rusia.

„Ambasadorii României nu trebuie nu facă altceva în străinătate decât să bată la uşa marilor companii care sunt absente din România, ideal din Europa, şi să le atragă în România oferindu-le nişte investiţii ţintite. Am trimis o listă de peste 36 de companii care au ieşit din Rusia pentru ca ambasadorii noştri să bată la porţile acestor companii şi să le aducă în România“, a subliniat el.

Cristi Moga, Head of Capital Markets în cadrul Cushman&Wakefield Echinox, afirmă că războiul din Ucraina a fost un şoc pentru economie, iar cel mai bun răspuns pentru care o companie îl poate avea pentru un şoc este să se concentreze pe ceea ce ştie să facă cel mai bine

„În urmă cu doi ani a fost o pandemie, în luna februarie a fost un şoc. Cred că cel mai bun răspuns la şocuri este să te concentrezi pe ceea ce ştii să faci cel mai bine, pe core business-ul tău. Este foarte greu să vii cu o inovaţie în timpul şocului, dacă nu ai venit cu o inovaţie în anii de creştere pe care i-a avut România”, a explicat el.