ZF Cele mai responsabile companii din România. Dragoş Ciobanu, Evconnect: Avem instalate 1.000 de staţii de încărcare pentru maşini electrice. Vrem să ajungem la 3.000

Autor: Alexandra Cepăreanu 08.07.2022

Compania românească EVConnect, care oferă consultanţă gratuită, instalare şi integrarea online a staţiilor de încărcare pentru maşini electrice, dar şi soluţii pentru urmărirea şi facturarea tuturor sesiunilor de încărcare, înfiinţată în 2014 de Dragoş Ciobanu, numără în prezent o reţea de aproximativ 1.000 de staţii de încărcare instalate la nivelul României şi are ca obiectiv să ajungă la o reţea de 3.000 de staţii până în 2025.

„În prezent avem în jur de 1.000 de staţii instalate în total, din care 240 sunt staţii publice în reţeaua pro­prie şi aproxi­ma­tiv 50 sunt staţii pu­blice în afara reţelei noastre. În reţeaua noastră planul este de a instala până în 2025 cel puţin 3.000 de staţii publice, astfel încât să putem ţine pasul cu creşterea nu­mărului de vehicule“, a spus Dragoş Ciobanu, fondatorul Evconnect, în cadrul emisiunii Cele mai responsabile companii din România, realizată cu susţinerea Lidl.

El a adăugat că piaţa maşinilor electrice începe să prindă avânt şi la nivel naţional, estimând că la finalul anului viitor în România vor să fie cel puţin 30.000 de maşini electrice. În prezent, sunt aproximativ 17.000 de maşini electrice înmatriculate în România.

„Acum avem 17.000 de maşini electrice înmatriculate în România. Destul de puţine dacă ne gândim că parcul auto total însumează în jur de 7 milioane de vehicule, dar raportându-ne la numărul de anul trecut - când erau 8.600 de maşini electrice în octombrie - numărul lor aproape s-a dublat în mai puţin de un an, ceea ce înseamnă că e o creştere expo­nen­ţială. Ne aştep­tăm ca anul viitor să fie cel puţin 30.000 de maşini şi în doi ani să fie cel puţin 50.000 - 60.000 de maşini“, a mai spus Dragoş Ciobanu, adăugând că pe partea de infrastructură în România sunt doar 1.200-1.250 de staţii de încărcare publice, ceea ce înseamnă că încă există un deficit la capitolul încărcare.

Un deficit există şi în ceea ce priveşte forţa de muncă, a mai spus fondatorul EVConnect. Iar pentru a suplini lipsa forţei de muncă, compania românească a început să facă prezentări în cadrul şcolilor, universităţilor, dar şi în cadrul instituţiilor statului.

„Am avut o serie de prezentări despre maşini electrice, staţii de încărcare şi electromobilitate în cadrul facultăţilor de profil pentru că am fost surprins să găsesc facultăţi tehnice în care încă se predă carburatorul. Şi am găsit deschidere la o serie de cadre universitare care ne-au facilitat accesul către studenţi, putând astfel să le prezentăm noile tehnologii, avantaje, dezavantaje şi astfel am trezit interesul în rândul tinerilor. O parte din studenţi, de-a lungul timpului, au devenit colegii noştri.“

De asemenea, interesul pentru maşinile electrice a început să crească şi în rândul persoanelor fizice care preferă să îşi şi instaleze în propriile locuinţe staţii de încărcare, a mai spus Dragoş Ciobanu.

„Anul trecut am avut aproximativ 200 de solicitări pentru instalarea staţiilor de încărcare pentru maşini electrice, marea majoritate venind de la proprietari de locuinţe individuale. Însă, avem şi situaţii în care am amplasat staţii de încărcare în ansambluri rezidenţiale. Iar în prima jumătate a acestui an am depăşit deja cererile de anul trecut, deci am trecut de 200. Odată ce s-a scumpit curentul s-a scumpit şi încărcarea publică şi atunci toţi targetează să îşi încarce maşinile acasă, cât mai ieftin“, a explicat fondatorul EVConnect.

El a adăugat că pentru pentru o staţie de încărcare a maşinilor electrice, costurile se ridică în jurul sumei de 1.000 de euro.

„Pentru o staţie de încărcare normală costurile, cu tot cu instalare, cu proiect tehnic şi lucrări făcute cu personal autorizat, ajunge în jur de 1.000 de euro - pentru o casă. Pentru staţiile care dau curent din maşina electrică înapoi în casă, costurile sunt destul de mari, de aproximativ 10.000 de euro, dar e o tehnologie nouă şi cu siguranţă costurile vor scădea în câţiva ani.“

Pe lângă instalarea de staţii de încărcare pentru maşini electrice, compania EVConnect mai pune la dispoziţia clienţilor consultanţă, mentenantă, maşini electrice sau panouri fotovoltaice.

„Întregul pachet cuprinde servicii de consultanţă atât pentru companii cât şi pentru alte instituţii publice. Facem şi partea de proiectare tehnică, premergătoare instalării unor staţii de încărcare. Asigurăm panouri fotovoltaice acolo unde este necesar. Putem completa iluminatul inteligent cu soluţii care se îmbină cu staţiile de încărcare. Şi avem şi maşini electrice destinate zonelor urbane, maşini electrice pentru distanţe scurte de până în 200 de kilometric, ideale pentru flote.“

Sediul EVConnect se află la Buzău, compania având mai multe puncte de lucru în Bucureşti, Cluj, Bacău şi Arad.

„Din aceste puncte de lucru încercăm să acoperim întreaga ţară. În prezent, avem 11 membri în echipă şi pe lângă ei avem o serie de parteneri şi colaboratori apropiaţi în principalele oraşe din ţară - pe care îi considerăm colegii noştri.“

De asemenea, pentru anul în curs compania are în plan să recruteze încă cinci persoane. „Anul ăsta avem în vedere să angajăm cinci noi colegi“, a mai adăugat Dragoş Ciobanu.