Unicornul din moda românească. Grupul polonez LPP şi-a bugetat afaceri de 1,7 mld. lei în 2022, de două ori mai mari faţă de 2021, când businessul aproape s-a dublat

Autor: Cristina Roşca 24.06.2022

♦ Retailerul polonez de modă LPP avea în România la finalul anului trecut 101 magazine sub cinci branduri, este vorba despre Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay ♦ Acesta din urmă este brandul cel mai extins, cu aproape 50 de unităţi ♦ România este, după rezultatele din 2021, a patra cea mai importantă piaţă pentru grup, după Polonia, Rusia şi Ucraina ♦ Ţinând cont de situaţia geopolitică, datele pe 2022 ar putea arăta diferit.

Grupul LPP, activ în moda mass market, este jucătorul cu cea mai rapidă creştere a businessului de pe piaţa de profil din România în ultimii ani. Spre exemplu, anul trecut cifra de afaceri s-a oprit la 925 mil. lei după un avans de 80,7%. Acest ritm este ceva normal pentru companie deja din 2015, singura excepţie fiind primul an de pandemie, 2020, când vânzările retailerului au crescut cu „doar“ 23%, pe o piaţă în declin puternic.

Mai mult decât atât, avansul galopant este estimat să continue şi în 2022, când polonezii şi-au bugetat pentru România afaceri de peste 1,7 mld. lei, rezultat ce îi apropie de liderul Pepco, un discounter din aceeaşi ţară, Polonia. După rezultatele de anul trecut, LPP a urcat pe podiumul modei locale, depăşind H&M. Primul loc este ocupat de Pepco, iar pe al doilea se află gigantul spaniol Inditex, proprietarul Zara, conform estimărilor ZF, dat fiind că acesta din urmă nu şi-a publicat încă rezultatele financiare pe România.