Bucureştiul este Milano al Estului pe retailul de fashion: Există cerere din partea retailerilor pentru a închiria încă un mall de talia AFI Cotroceni, deci peste 100.000 mp în special în zona de NV a Bucureştiului, unde s-au extins zonele rezidenţiale

Autor: Bogdan Alecu 24.06.2022

Cererea de retail din Capitală este suficientă pentru a acoperi peste 100.000 mp, în special în zona de nord-vest a Bucureştiului, unde s-au extins zonele rezidenţiale însă nu a apărut niciun mall nou, iar proiectul de la Romexpo a fost amânat pe termen nelimitat.

Traficul din malluri şi vânzările din magazinele fizice au crescut în 2022 odată cu finalul pandemiei de coronavirus, chiar şi în ciuda inflaţiei în creştere şi a conflictului din Ucraina, iar România a devenit tot mai importantă pe harta retailerilor.

„Bucureştiul este un Milano al Estului. Atunci când facem tururi cu retailerii vestici se uită la malluri, le arătăm oraşul, Calea Victoriei, oamenii şi este impresionant de fiecare dată, iar concluzia lor e că «România is booming». Concluzia lor este foarte bună după ce ajung aici şi văd ce este pe stradă. Se uită la brandurile din malluri, se uită la cum sunt oamenii îmbrăcaţi, remarcă faptul că sunt multe gelaterii sau cofetării. Sunt 14 branduri care intră în 2022 în România. Unul este Primark, un retailer de fashion care deschide spre finalul anului la Bucureşti“, a spus Carmen Ravon, Head al Retail Occupier CBRE pentru regiunea Europei Centrale şi de Est, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF&CEC Bank.

De la începutul anului Carmen Ravon are în subordine în cadrul companiei de consultanţă pieţele din Europa Centrală şi de Est pentru CBRE - România, Polonia, Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia, Slovenia şi ţările baltice.

Principala problemă în Bucureşti o reprezintă lipsa unui nou mare mall modern.

Discuţiile pentru Romexpo sunt amânate pe termen nelimitat, iar singurul nou spaţiu modern este la Promenada, unde NEPI-Rockcastle va construi atât o extindere a mallului pentru a acomoda 34.000 mp de noi spaţii de retail pe lângă cei 40.000 mp deja existenţi.,

"Nu prea mai sunt spaţii disponibile în retaileri. Marile centre comerciale fac loc pentru branduri care îi diferenţiază, care este acum foarte importantă, dar în trei oraşe din România, inclusiv în Bucureşti ar trebui să mai existe un mall. În Bucureşti acum este vorba doar de o extindere la Promenada. În rest nu, dar încurajăm dezvoltatorii deoarece există cerere. Sunt retalieri care pot acoperi o suprafaţă închiriabilă de 100.000 mp. Încă mai avem potenţial, dar cu infrastructura potrivită. În următorul an putem închiria 100.000 mp rapid într-o locaţie bună, inclusiv cu ancoră de food. Ar fi loc de încă un AFI Cotroceni iar golul este în nord-vestul Bucureştiului. Nu ajunge Colosseum pentru că nu are o suprafaţă suficientă. Zona Bucureştii Noi, partea de nord-vest s-a dezvoltat rezidenţial foarte mult. Colosseum a crescut frumos dar avem nevoie de experienţă cu locuri de joacă, cu un cinematograf cu zece săli, cu un IMAX - iar acum e un singur IMAX în Bucureşti", a explicat Carmen Ravon.

În aprilie 2022, lună marcată printre altele de Paştele ortodox, au crescut puternic vânzările în volum de cosmetice, îmbrăcăminte şi carburant, ritmul variind de la 11,4 la 27,9% -, în timp ce pe pieţele de alimente, băuturi şi tutun şi, respectiv, mobilă şi electroIT s-a remarcat o scădere, arată datele INS

Tabloul consumului privat în aprilie 2022 este unul pictat în culori constrastante. Românii au cumpărat haine şi cosmetice, dar au mai puţine alimente, produse de mobilier şi electrocasnice în coş. Consumatorii au pompat mai mult carburant pentru a se plimba odată cu ridicarea restricţiilor, deşi preţurile au explodat. Totodată, online-ul scade puternic, consumatorii revenind în magazinele fizice.