Comunitatea celor mai bine pregătiţi oameni din business: peste 7.000 de manageri şi-au completat studiile cu un MBA oferit în România

Autor: Adelina Mihai 27.06.2022

Peste 7.000 de manageri şi antreprenori din România au urmat cursurile unui program de educaţie managerială de tip MBA sau Executive MBA oferit în România, iar comunitatea celor mai bine pregătiţi oameni din business creşte cu câte 150- 200 de absolvenţi în fiecare an.

Nouă programe de tip MBA sau Executive MBA, cos­turi de şcolarizare cuprinse între 6.000 şi 39.000 de euro şi o comunitate de peste 7.000 de absolvenţi – aşa arată indicatorii pieţei locale de programe de educaţie managerială în 2022. Anii de pandemie şi-au pus am­prenta asupra modului în care s-au desfăşurat programele de MBA, dar şi asupra conţinutului. Spre exemplu, în cazul şcolii de afaceri ASEBUSS, formatul online a permis studenţilor să intre în contact cu executivi de top din Europa şi din SUA, iar şcoala a organizat module noi de studiu (precum Corporate Governance, Financial Lab sau Agilitate Strategică şi Rezilienţă) în parteneriat cu asociaţii de business şi chiar cu Bursa de Valori Bucureşti.

„De asemenea, am organizat vizita internaţională din Atlanta la partenerul American Kennesaw State University (în mai 2022) inclusiv pentru seriile noastre din 2020 şi 2021 care nu au putut călători anii trecuţi din cauza restricţiilor“, a spus Bianca Ioan, marketing & sales director în cadrul ASEBUSS, şcoală care oferă două programe de MBA pe plan local care au împreună peste 1.500 de absolvenţi. De altfel, restricţiile din pandemie le-au dat bătăi de cap organizatorilor de programe de MBA care aveau de organizat vizite de studiu internaţionale.

În cazul programului EMBA Româno-Canadian, de exemplu, deşi vizita de studiu la Montreal nu a mai avut loc în ultimii 2 ani, şcoala de afaceri a avut unele cursuri comune cu profesori de la UQAM, la care au participat cursanţii din România, Canada şi Vietnam.

„Am organizat în ultimii 2 ani International MBA Student Challenge, împreună cu Athena School of Management, Mumbai, India. Totodată, am organizat webinarii comune cu colegii de la Executive MBA-ul organizat de UQAM la Varşovia, încercând să conectăm comunităţile de studenţi şi absolvenţi din România şi Polonia. În cazul programului Executive MBA Româno-Francez am încercat să propunem activităţi comune cu studenţii de la Paris şi anul acesta am reluat vizita anuală la Paris şi am oferit posibilitatea cursanţilor şi absolvenţilor să interacţioneze cu o serie de companii din Hexagon“, a spus Vasile Strat, decanul Bucharest Business School, şcoală de afaceri sub umbrela Academiei de Studii Economice care are până în prezent în cele două programe (MBA Româno-Canadian şi MBA Româno-Francez) peste 2.600 de absolvenţi.

Costul unui program de MBA oferit în România variază între 6.000 de euro (MBA Româno-Francez) şi 39.000 de euro (EMBA oferit de şcoala de afaceri austriacă WU Executive Academy).