Analiză ZF. Este România rută alternativă pentru exportul a 20 mil. tone de cereale blocate în Ucraina? Alexander Degianski, board director, Forest & Biomass România: „Cu infrastructura rutieră peticită, doar într-un univers paralel putem să ne imaginăm că vom face faţă situaţiei“

Autor: Florentina Niţu 27.06.2022

Barjele încărcate cu cereale din porturile ucrainene Reni şi Izmail stau până la 20 de zile blocate în portul Constanţa, în timp ce tirurile pline cu marfă ucraineană aşteaptă 4-5 zile la cozi la Halmeu (judeţul Satu Mare) pentru a intra în România. Transportul feroviar ar putea fi soluţia deblocării situaţiei, însă linia de cale ferată de la Galaţi, unul dintre punctele cheie, necesită reparaţii pentru a fi pusă în funcţiune. Licitaţia pentru această investiţie a eşuat, astfel că CFR a anunţat că repară în regie proprie calea ferată din Portul Galaţi, care ar putea fi gata cel mai devreme la începutul lunii august.

„N-o să putem face nimic pentru a aduce mai multe cereale din Ucraina prin România, pentru că nu avem infrastructura necesară. Să nu uităm că infrastructura feroviară este precară şi un tren care transportă persoane din Satu Mare până în Bucureşti face zeci de ore. Iar cu in­frastructura rutieră peticită, doar într-un univers paralel putem să ne imaginăm că vom face faţă situaţiei“, spune Alexander Degianski, board director Forest & Biomass România, companie din vestul României care are aproxiativ 5.000 de hectare de te­ren agricol pe care produce cereale.