Al doilea pariu pierdut în moda românească pentru familia Mulliez după Kiabi? Brandul de modă Orsay a închis toate magazinele din România. În cel mai bun moment, reţeaua ajunsese la circa 40 de unităţi şi la afaceri de 136 mil. lei

Autor: Cristina Roşca 02.07.2022

♦ Brandul a fost deţinut până acum câteva luni de familia Mulliez, care controlează Auchan, Decathlon şi Leroy Merlin.

Brandul francez de modă Orsay a închis toate magazine fizice din România, alături de cel online, o parte dintre produsele companiei fiind acum disponibile pe platforma online aboutyou. Retragerea de pe piaţa locală nu este un eveniment singular, acelaşi lucru petrecându-se şi în Germania, Cehia sau Ungaria, potrivit presei străine. Compania fondată în 1975 avea 740 de magazine şi era prezentă în 34 de ţări, conform site-ului propriu.

Decizia închiderii reţelei offline din toate ţările unde brandul era prezent vine ca urmare a faptului că afacerea a fost vândută în primăvara lui 2022 de familia Mulliez, cea care a fondat businessul şi l-a deţinut circa cinci decenii, către Gordon Brothers, o firmă americană specializată în restructurări şi lichidări. A fost cedat brandul şi câteva active, scrie presa străină, fără a preciza care dintre cele două părţi a luat decizia de a renunţa la magazinele offline.

Cert e că în toamna lui 2021, când familia Mulliez, cunoscută pentru multiple afaceri precum Auchan şi  Decathlon, încă era proprietara Orsay, a fost declan­şată procedura de intrare în insol­venţă. A fost căutat şi un cumpărător pentru această reţea de magazine fizice ce avea o puternică prezenţă în Germania, dar şi în Polonia şi Cehia. El nu a fost găsit, preferându-se lichidarea operaţiunilor offline.