Afaceri de la Zero. Două familii din Bucureşti pariază pe un magazin online cu produse pentru copii. Magazinul online DooDaDoo comercializează suzete, museline, jucării, produse pentru alimentaţie şi diversificare, dar şi obiecte de mobilier şi accesorii

Autor: Mădălina Dediu Panaete 29.06.2022

Andreea Roman şi Octavian Cristea au decis să meargă pe drumul antreprenoriatului alături de familiile lor şi au pornit businessul DooDaDoo, un magazin online cu produse pentru copii.

„Povestea DooDaDoo începe odată cu apariţia copiilor în viaţa noastră. Suntem două cupluri familiste, iar grija pe care o purtăm celor mici ne-a determinat să căutăm produse din materiale naturale, nontoxice, testate şi în acelaşi timp eco-friendly, pentru a fi siguri că le oferim tot ce e mai bun. La vremea respectivă, piaţa nu era bogată în astfel de variante, de aceea ne-am gândit să construim propria afacere“, a spus Andreea Roman, cofondatoare a DooDaDoo. Ea este de profesie farmacist.

„Numele ne aminteşte de fiecare dată de primele silabe rostite de copilaşii noştri: doo-da-doo“.

Antreprenorii au înfiinţat în martie 2021 firma Toys &More Distribution, iar businessul a pornit motoarele propriu-zis în septembrie. Familiile Roman şi Cristea au investit 30.000 de euro în acest business, banii venind din surse proprii.

Octavian Cristea, grafic designer şi unul dintre fondatorii DooDaDoo, spune că munca pentru crearea site-ului a durat cam două-trei luni.

Tot el este cel care a creat logoul.

„Ţinând cont că activitatea afacerii noastre este exclusiv online, tehnologia este foarte importantă pentru a face practic ca businessul să existe. Site-ul nostru este, aşadar, reşedinţa brandului, magazinul virtual în cadrul căruia dorim să le oferim clienţilor o experienţă plăcută“, a spus Octavian.

Antreprenorii lucrează cu o agenţie care se ocupă cu buna funcţionare a site-ului, cu reclamele pe reţelele sociale şi Google, dar şi cu conţinutul promovat.

„Ne-am luat o echipă de marketing tocmai pentru a ne ajuta să creştem, nu neapărat mai rapid, ci mai curat. Nu să avem 10.000 de followeri şi 2 comenzi“, a explicat Octavian.

Magazinul online DooDaDoo comercializează suzete, museline, jucării, produse pentru alimentaţie şi diversificare, dar şi obiecte de mobilier şi accesorii. Antreprenorii colaborează cu firme din Danemarca (pentru suzetele FRIGG şi produsele Mushie), din Malta ( pentru produsele Grech&Co.), din Vietnam (pentru produsele noastre din ratan şi iarbă de mare), din Maroc şi Turcia (pentru museline).

Preţurile produselor vândute de DooDaDoo variază de la 27 de lei, cât este o suzetă, şi pot ajunge până la 1.000 de lei. 

„Anul trecut, primul an, a fost mai greu pentru că este greu să începi în forţă în momentul în care părinţii, clienţii, nu te ştiu. Pentru asta a trebuit să ne promovăm mult, să fim cât mai vizibili“, a spus Andreea, care adaugă că, pe lângă promovarea pe care o fac prin intermediul reţelelor de socializare şi Google, au fost prezenţi la târguri de profil pentru a-şi creşte vizibilitatea. Antreprenoarea spune că până acum au avut comenzi din toată ţara.

„Clienţii noştri sunt preponderent părinţi aflaţi în căutarea unor soluţii benefice pentru copiii lor, soluţii ce ţin de înlăturarea plasticului sau a substanţelor chimice din compoziţia accesoriilor cu care copilaşii intră în contact“.

Cât despre planurile de viitor, antreprenorii iau în calcul deschiderea unui magazin fizic, însă nu au pus pe hârtie deocamdată ce ar însemna ca investiţie un astfel de spaţiu. De asemenea, antreprenorii vor să îşi extindă gama de produse şi sunt în continuă căutare de noi producători. Cât despre cifre, antreprenorii spun că nu şi-au bugetat un volum de vânzări, ci vor să devină mai întâi cunoscuţi.

„Obiectivul nostru principal de la început a fost creşterea brandului. E normal să vrei să faci profit pentru că pe asta se bazează un business, dar noi vrem să ne creştem în primă fază brandul“, a subliniat Octavian.

Preţurile produselor vândute de DooDaDoo variază de la 27 de lei, cât este o suzetă, şi pot ajunge până la 1.000 de lei. 

 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business