Anuarul de Logistică şi Transporturi 2022. Analiză România se află în mijlocul unor oportunităţi de dezvoltare de care trebuie să profite pentru a transforma logistica, transporturile şi industria auto

Autori: Bogdan Alecu , Mircea Nica 30.06.2022

♦ Aderarea la Spaţiul Schengen va duce la eliminarea cozilor de zeci de ore din punctele vamale Giurgiu şi Nădlac, iar centurile ocolitoare sunt mai utile decât cioturile de autostradă inaugurate în câmp ♦ Laurenţiu Duică, Winstone Real Estate Services: Discutăm să facem primele centre regionale folosind portul Constanţa, ceea ce înseamnă că România ar deveni un hub regional ♦ Andrei Jerca, Element Industrial: Perioada aceasta este dificilă pentru toată lumea, dar cred că se prefigurează un boom ♦ Şerban Juverdeanu, Global Vision: Sunt multe cereri şi mulţi investitori care îşi arată interesul pentru România, dar foarte puţini ajung să o facă ♦ Adrian Sandu, ACAROM: Sectorul auto a resimţit puternic toate aceste crize. Totuşi în România vedem un început de an pe un trend pozitiv.

România se află în mijlocul unor oportunităţi de dezvoltare de care trebuie să profite pentru a transforma logistica, transporturile şi industria auto a fost una dintre concluziile la care au ajuns reprezentanţii celor trei industrii prezenţi în cadrul conferinţei ZF Logistică, transporturi şi automotive 2022, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Global Vision, Reesink Logistic Solutions, Vodafone Business, Bosch, Element Industrial, International Alexander Holding, P3 Logistic Parks şi Rombat.

„Anul 2022 a început cu proiecte ambiţioase. Discutăm să facem primele centre regionale folosind portul Constanţa, ceea ce ar însemna că România ar deveni un hub regional. Prin urmare, depozite cu suprafeţe de 80.000-100.000 de metri pătraţi o să fie o normalitate în România“, susţine Laurenţiu Duică, managing partner şi cofondator la Winstone Real Estate Services.

Lipsa centurilor ocolitoare şi menţinerea României în afara Schengen reprezintă piedici în calea dezvoltării producţiei în România, bunurile exportate fiind mai puţin competitive.

Mai mult, piaţa locală deşi se conturează drept un centru regional pentru zona balcanică, în vama Giurgiu camioanele formează cozi kilometrice şi aşteaptă chiar şi două zile pentru a intra sau ieşi din România. „Avem nevoie prioritar de centuri ocolitoare şi Shengen. Sunt lucruri care pot fi rezolvate. Produsul cu care vin la bugetul de stat companiile de logistică şi transport a depăşit 10 mld. euro bani curaţi. În condiţiile în care pe automotive, până se va mai dezvolta, avem o balanţă de import-export cu o mică marjă. Importăm foarte mult. Industria de automotive pe orizontală creează educaţie“, a explicat Ion Lixandru, proprietar al Camion Logistic şi Romtrailer, în cadrul evenimentului ZF Logistică, transporturi şi automotive 2022 realizat de ZF în parteneriat cu Global Vision, Reesink Logistic Solutions, Vodafone Business, Bosch, Element Industrial, International Alexander Holding, P3 Logistic Parks şi Rombat.