Asociaţia Magazinelor Online din România: Piaţa de e-commerce va creşte până la 7 miliarde de euro în 2022

Autor: Roxana Rosu 01.07.2022

România a înregistrat anul trecut vânzări de 6,2 miliarde euro din comerţul electronic, ceea ce reprezintă jumătate din nivelul realizat de retaileri în Europa de Est, estimat la 14 miliarde euro, arată raportul 2022 privind comerţul electronic european publicat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce. Vânzările din România s-au majorat cu 11% faţă de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.

Cu o creştere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerţul electronic a demonstrat că a devenit şi mai ferm ancorat în economie şi societate, după ce în perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru mulţi oameni principala sursă de aprovizionare. Europa de Vest este cea mai puternică regiune în ceea ce priveşte vânzările realizate prin intermediul comerţului electronic B2C, deţinând 63% din totalul înregistrat în 2021. Europa de Sud urmează pe locul doi, cu  16% din totalul vânzărilor, în timp ce Europa Centrală şi Europa de Nord vin pe al treilea şi al patrulea (10% şi, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.