Ce putem face pentru a traversa mai bine noua criză? Claudia Griech, E.ON Energie România: Pentru a traversa cu bine această perioadă este esenţial ca statul să fie un partener veritabil al mediului de afaceri

Autor: Roxana Petrescu 04.07.2022

♦ E.ON Energie România, compania de furnizare de energie şi gaze a grupului E.ON pe plan local, estimează pentru anul acesta un business de 10 mld. lei, cu 47% mai mare faţă de cel de anul trecut ♦ Una dintre direcţiile strategice spre care se orientează compania este upgradarea cât mai multor consumatori de energie la statutul de prosumator prin intermediul investiţiilor în proiecte solare.

E.ON Energie România a terminat anul trecut cu un business de 6,8 miliarde de lei, în creştere cu 62%, dar pentru anul acesta estimează un nivel de circa 10 miliarde de lei, arată datele transmise de companie pentru ultima ediţie a proiectului editorial ZF Anuarul de business al României. Cei mai mari jucători din economie. Pentru furnizorii de utilităţi, anul trecut, dar şi anul acesta creşterile de business vin mai ales din scumpiri, provocarea majoră fiind menţi­ne­rea profitabilităţii în contextul în care preţul istoric la care au ajuns energia şi gazul nu poate fi transpus în totalitate în facturi.

Mai mult, pe plan local este în vigoare o schemă de plafonare şi compensare a fac­turilor, valabilă până anul viitor, care până acum cel puţin a fost finanţată în mare parte din banii furnizorilor. Această abordare a vulnerabilizat însă multe companii de fur­nizare, unele dintre acestea anunţând deja o abordare mult mai prudentă la nivelul bu­getelor de investiţii. Claudia Griech, direc­torul general al E.ON Energie România, spune că parteneriatul real dintre stat şi privat este esenţial în această perioadă de criză. „Dificil şi imprevizibil (va fi anul 2022) dat fiind contextul geopolitic marcat de conflictul din Ucraina cu implicaţii aproape imposibil de prognozat. Pentru a traversa cu bine această perioadă, în care nu doar com­paniile din sectorul energetic se confruntă cu provocări cruciale ci e­conomia în ansamblul ei, este esenţial ca statul să fie un partener ve­ritabil al me­diului de afaceri“, spune Griech.