Ford Otosan preia oficial uzina de la Craiova şi anunţă investiţii noi de 490 mil. euro şi creşterea capacităţii de producţie

Autor: Bogdan Alecu 04.07.2022

Ford Otosan Craiova a preluat oficial la 1 iulie uzina auto care din 2023 va produce două noi modele, iar din 2024 va fi prima unitate din România care va livra automobile electrice.

Ford Otosan a anunţat investiţii de 490 de milioane de euro la Craiova pentru a sprijini creşterea viitoare a producţiei. Fabrica de la Craiova continuă să joace un rol cheie în contextul planurilor de electrificare ale Ford în Europa. Ford înfiinţează o nouă companie în România - Ford România Services SRL - care va continua activităţile comerciale ale companiei pe plan local, urmând linia Companiei Naţionale de Vânzări - care până acum era parte a Ford România.

Ford a anunţat la jumătatea lunii martie din 2022 că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan anunţă astăzi o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Ford România a înregistrat profit în ultimii şase ani, iar de patru ani, din 2017 când a intrat în producţie SUV-ul EcoSport la care s-a adăugat Puma în 2020 cifra de afaceri s-a menţinut la peste 2 miliarde de euro.

Cifra de afaceri a Ford România a scăzut cu 8% în 2021 faţă de 2020, la 2,34 miliarde de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Scăderea a avut loc într-un an extrem de dificil pentru piaţa auto europeană, care a scăzut cu încă 2% după un declin de mai bine de 20 de procente în 2020 din cauza pandemiei şi a restricţiilor impuse de aceasta şi din cauza lipsei componentelor electronice. Profitul net al companiei de asemenea s-a redus cu 22%, la 12,5 mil. euro, iar numărul angajaţilor a scăzut sub pragul de 6.000, la 5.893 de persoane. În acelaşi timp, fabrica Ford de la Craiova a produs 163.350 de autoturisme marca Ford EcoSport şi Puma, volum din care Puma reprezintă circa 80%.