ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Laura Simion, Flanco: În piaţa industrială, lucrurile s-au schimbat mult în ultimii ani, însă ţările din regiune au o viteză mai mare de dezvoltare decât România

Autor: Alina-Elena Vasiliu 05.07.2022

Flanco are în prezent trei depozite de dimensiuni diferite, două principale şi unu secundar, toate în partea de vest a Bucureştiului.

Retailerul electro-IT Flanco va continua extinderea businessului în străinătate cu trei noi ţări în perioada următoare şi testează noi modalităţi de livrare a produselor atât pentru clienţii din România, cât şi pentru cei din străinătate.

„În alte ţări, oamenii nu solicită livrarea la domiciliu, ci la lockere de genul easyboxurilor, astfel încât să poa­tă accesa produsul comandat atunci când doresc ei şi au timp. Nu trebuie să stea acasă să aştepte curi­erul. Noi în România încercăm să oferim servicii cu livrare programată, clientul putând să aleagă un interval de timp în care să-i fie livrată co­manda“, a spus Laura Simion, director de logistică la Flanco, la emi­siunea online ZF Logistica businessului.

Ea a preluat această funcţie în luna mai 2022, după ce, anterior, a ocupat timp de zece ani funcţia de re­gional supply chain manager Europe pentru retailerul de modă LC Waikiki. Laura Simion este totodată, de 16 ani, membră a Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG).

Flanco are în prezent trei depozite de dimensiuni diferite, două principale şi unu secundar, cu o suprafaţă sufi­cientă pentru a putea acoperi nevoia pentru un întreg an, în condiţiile în care industria electro-IT depinde de o anumită sezonalitate, prima parte a anului având vânzări mai reduse, iar în ultima parte volumele putând să fie chiar şi duble faţă de începutul anului.

„Toate depozitele sunt în partea de vest a Bucureştiului. Am încercat să le împărţim în funcţie de produsele pe care le depozităm, în funcţie de dimensiuni.“

Laura Simion spune că, în acest moment, Flanco este un business omnichannel, cu prezenţă pe toate canalele, deservind şi clienţii din România, şi pe cei din ţările din jur.

„Dacă anul trecut aveam doar Bulgaria şi Ungaria, anul acesta deja am adăugat Polonia şi Germania şi urmează Cehia, Slovacia şi Grecia. Încercăm să ne diversificăm, dar ne focusăm şi pe creşterea nivelului de servicii pentru canalele de vânzare deja existente, pe îmbunătăţirea timpilor de livrare.“

În acest sezon, cele mai căutate produse la Flanco sunt aparatele de aer condiţionat şi electrocasnicele incluse în programul Rabla, iar directorul de logistică estimează că probabil vor urma să crească vânzările pentru produsele de folosit în vacanţă, lăzile frigorifice şi gadgeturile pentru copii.

În ceea ce priveşte stocul de spaţii logistice din România, pe care Laura Simion îl estimează la aproximativ 5 milioane de metri pătraţi, acesta este încă redus faţă de cel disponibil în alte ţări europene.

„În sectorul spaţiilor de depozitare, lucrurile s-au schimbat mult în ultimii ani din punctul de vedere al condiţiilor de construire. În regiune însă sunt multe ţări care au o viteză mai mare în punerea pe piaţă a spaţiilor de acest tip. Noi avem şi foarte puţini jucători în piaţă.“

Flanco are un plan amplu de investiţii, început încă din 2020, în valoare de 100 milioane de lei, bani ce vor fi cheltuiţi în decurs de circa şapte ani. Compania îşi îndreaptă atenţia către două direcţii principale: canalele digitale şi digitalizarea activităţilor din magazine. La acestea se adaugă şi nevoia de îmbunătăţire a serviciilor, în special logistice, pentru ca retailerul să poată oferi aceleaşi servicii atât online, cât şi offline.

În 2021, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe, Flanco a înregistrat afaceri de aproape 1,1 mld. lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent. Pentru companie au lucrat anul trecut 1.560 de oameni, cu 20 mai mulţi faţă de 2020.