MedLife intră pe segmentul de wellness prin achiziţia pachetului majoritar al sălilor de fitness Sweat Concept

Autor: Tibi Oprea 04.07.2022

MedLife (M), liderul pieţei de servicii medicale private din România, a anunţat semnarea achiziţiei pachetului majoritar din cadrul Sweat Concept, tranzacţie care marchează intrarea pe o nouă linie de business, cea de wellness, care vine în completarea serviciilor oferite la nivel naţional.

“Noul context ne-a făcut să simţim o nevoie mai profundă de a avea grijă de noi şi de cei din jur, sub toate aspectele, de la sănătatea fizică la cea emoţională. Iar acest lucru a accelerat procesul de decizie pentru a intra pe un nou segment de business. Wellness-ul nu mai este sectorul de lux al spa-urilor şi nici domeniul exclusiv al brandurilor de wellness. Este un mindset global care merge mână în mână cu stilul de viaţă al fiecăruia dintre noi. Asadar, pornim la drum cu o nouă direcţie strategică ce vine în completarea serviciilor de diagnostic si tratament pe care le oferim deja în cea mai mare reţea de unităţi medicale la nivel naţional. Avem ca şi obiectiv să devenim un furnizor integrat de abonamente, prin acces facil la asistenţă medicală preventivă, mişcare şi nutriţie. Credem cu tărie că odată cu integrarea acestui model la nivel naţional, vom putea contribui, în timp, la o îmbunătăţire importantă a calităţii vieţii pacienţilor din România. În plus, suntem convinşi că mai devreme sau mai târziu aceste abonamente şi servicii vor deveni deductibile deoarece vor degreva masiv cheltuielile sistemul public de sănătate”, spune Dorin Preda, Director Executiv, MedLife Group.

Sweat reprezintă cel mai nou concept de săli de fitness din România ce integrează soluţii complete pentru toate obiectivele utilizatorului, oricare ar fi acestea: scădere în greutate, relaxare, tonifiere musculară sau pregătirea pentru o competiţie sportivă.

În acest moment, reţeaua cuprinde 4 locaţii în Bucureşti dotate cu echipamente şi tehnologii premium, furnizate de Matrix, lider global în echipamente de fitness. Totodată, fiecare unitate este dotată cu console inteligente care permit contorizarea si afisarea repetărilor, timpul de activitate şi timpul de odihnă pentru o experienţă de antrenament completă.

„Printre alte dispozitive de avangardă se numără: Sweat Workout Tracking o aplicaţie care permite utilizatorului să îţi monitorizezi parcurcul activităţii sale de antrenament, indiferent de locaţia aleasă sau programele pe care le-a urmat sau My Zone, o aplicaţie care îţi dă feedback în timp real în timpul antrenamentelor cu ajutorul centurii cu acelaşi nume care se poate achiziţiona de la recepţie”, mai notează MedLife în raportul de la bursă.

Adiţional aparaturii şi dispozitivelor performante, salile Sweat sunt amenajate cu zone de relaxare, saune bio, zona de training funcţional sau terase spaţioase unde sunt susţinute programe de antrenament în aer liber. Ca urmare a finalizării acestei tranzacţii, echipa actuală de management îşi va păstra integral atribuţiile, fiind responsabilă de strategia de dezvoltare şi extidere a reţelei Sweat Concept.

“Ne bucură parteneriatul cu MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, cu care împărtăşim valori comune precum grija pentru sănătate şi promovarea unui stil de viaţă sănătos. În perioada următoare, obiectivul este să extindem reţeaua Sweat Concept la nivel national şi avem convingerea că MedLife este partenerul de care avem nevoie pentru a atinge acest deziderat şi a ne depăşi limitele”, afirmă Laurenţiu Matei, CEO & fondator al Sweat Concept.

Odată cu finalizarea acestei achiziţii pentru Sweat Concept, Grupul MedLife va ajunge la un număr de 45 tranzacţii, fiind operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziţii în zona medicală din România.

„Compania va continua să investească masiv în creşterea reţelei din România, având în derulare două sau trei tranzacţii de dimensiuni medii şi una de dimensiuni mari”, se mai arată în raport.

MedLife a mizat puternic pe extindere în luna iunie şi a bifat cinci achiziţii ale unor companii de talie medie sau mică, dar şi o deschidere proprie. Oraşele vizate de companie au fost Târgu-Mureş, Sfântu Gheorghe şi Timişoara.

La începutul lui iunie, MedLife a anunţat semnarea acordului pentru a prelua pachetul integral de acţiuni pentru Centrul Medical de Diagnostic şi Imagistică Tomorad din Sfântu Gheorghe şi  pachetul majoritar de 60% de acţiuni pentru Centrul Medical de Gastroenterologie din Târgu-Mureş.

După această tranzacţie a urmat o extindere proprie, MedLife investind 2 mil. euro într-o clinică de 1.000 mp în Târgu-Mureş, cu 12 cabinete medicale, dar şi departament de imagistică utilat cu RMN şi o sală de mici intervenţii chirurgicale.

Ulterior, tot în iunie, MedLife a anunţat intrarea în acţionariatul Medici’s Timişoara, cel mai mare operator medical local din acest oraş, după ce a cumpărat 80% din acţiuni. Restul au rămas la antreprenorul care a construit businessul, Adrian Bădescu, el păstrând şi managementul unităţii. Achiziţia realizată de MedLife include preluarea celor patru clinici Medici’s, a laboratorului Laborix şi a Medici’s Hospital, iar tranzacţia aşteaptă acordul Concurenţei.

In strategia de extindere a MedLife a urmat achiziţia pachetului integral al societăţilor din grupul Medicris Oradea, cel mai mare centru de medicina muncii din judeţul Bihor.

Cea mai recentă achiziţie anunţată de operatorul privat a fost chiar la finalul lunii iunie, când a anunţat preluarea pachetului de 80% din acţiunile centrului Profilaxis din Timişoara, care are servicii de medicina muncii, ambulatoriu, spitalizare de zi, dar şi abonaţi. Profilaxis va fi integrat sub brandul Sfânta Maria, lansat de MedLife în urmă cu cinci ani, care vizează mai ales serviciile decontate de Casa de Sănătate.

MedLife are 2,6 mld. lei capitalizare şi este deţinută în proporţie de 15,46% de Mihai Marcu şi în proporţie de 10,56% de Nicolae Marcu, în timp ce Mihaela Gabriela Cristescu deţine 14% din numărul de acţiuni, iar un pachet de 12,8% este deţinut de Fondul de Pensii Administrat Privat NN Pensii. Acţiunile M înregistrează o scădere de 17% în 2022, pe fondul unor tranzacţii de 300 mil. lei, conform datelor BVB.