Kearney: Peste un sfert dintre europeni merg în sucursale bancare doar o dată pe an, iar 21% folosesc exclusiv canalele digitale

Autor: Roxana Rosu 04.07.2022

Doi din 10 consumatori europeni nu merg niciodată într-o sucursala bancară şi îşi desfăşoară activităţile bancare exclusiv de la distanţă, procent aproape dublu faţă de cel înregistrat înainte de pandemie, de 12% în 2019, în timp ce un sfert dintre europeni merg într-o bancă cel mult o dată pe an, arată un studiu realizat de compania Kearney.

Totuşi, 21% intră în continuare într-o sucursală cel puţin o dată pe lună.

În ceea ce priveşte produsele pe care consumatorii preferă cel mai mult să le cumpere prin canalele digitale acestea sunt cele tranzacţionale (48%), urmate de produsele de economisire (45%) şi creditele de consum (43%).

În ultimii cinci ani, reţeaua şi numărul de angajaţi ai băncilor de retail europene au scăzut cu 25%, respectiv 12%

„Băncile şi-au luat deja un angajament ferm de a deveni mai întâi digitale – atât în ​​ceea ce priveşte interacţiunile cu clienţii, cât şi in operaţiunile de zi cu zi. Cu toate acestea, având în vedere presiunea continuă asupra costurilor, acestea trebuie să prioritizeze cu atenţie investiţiile digitale, înţelegând care parte a experienţei clienţilor ar trebui să fie complet digitală pe toate canalele. Rolul de consilier al profesioniştilor bancari este important pentru mulţi consumatori, ceea ce oferă un avantaj semnificativ  faţă de neo-băncile nativ digitale. În această privinţă băncile beneficiază de experienţă, aşadar pot oferi cele mai bune canale hibride digital-fizice”, spune Simon Kent, Partener Kearney Financial Services Global & Europe.