ZF Live. George Dorobanţu, director general, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti: Aglomeraţia din aeroport şi zborurile anulate sau întârziate vin din lipsa de personal şi din creşterea rapidă a numărului de curse. Evaluez serviciile aeroportului la 3,5 stele, pe o scară de 1 la 5. În 2028 vom avea încă un terminal

Autor: Alexandra Matei 06.07.2022

George Dorobanţu , director general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), susţine că problema aglomeraţiei din aeroport şi a zborurilor întârziate sau chiar anulate vine din lipsa de personal a companiilor aeriene, cumulată cu o creştere foarte rapidă a traficului şi a gradului încărcare.

În timpul pandemiei, multe dintre companiile aeriene au disponibilizat oameni, angajaţii s-au reorientat către alte domenii, astfel că acum, după reluarea zborurilor, lucrurile sunt mult mai greu de gestionat cu un număr mai mic de angajaţi. „Problema pe care o avem acum la nivel de activitate, referitor la aglomeraţie, este dată de creşterea foarte rapidă a zborurilor, de intensificarea lor şi a gradului de încărcare. Aveam şi înainte zboruri, dar mergeau la 50-60% grad de încărcare, acum suntem la peste 90%. În medie, avem circa 300-400 de zboruri. Anulările vin, pe de-o parte, din probleme tehnice, însă în ultima perioadă multe vin şi din lipsă de echipaj“.