Ce s-a întâmplat cu consumul privat în mai? Creşteri pe linie în offline, scădere pe online

Autor: Cristina Roşca 10.07.2022

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cel mai important indicator pentru consumul privat) a crescut cu 8,1% în mai 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut.

Vânzările de alimente au crescut cu 7%, cele de cosmetice cu 16,7%, electrocasnicele şi mobila au postat un avans de 5,2%, în timp ce apetitul crescut pentru modă a tras în sus vânzările de haine cu aproape 15% în mai 2022 versus aceeaşi lună din 2021. Şi pe piaţa de carburanţi a existat o creştere de aproape 10%, arată datele INS. Vânzările cresc pe linie în magazinele offline specializate (nu şi în cele nespecializate), conform aceleiaşi surse. Singurul segment mare pe minus este cel al comerţului online, care continuă să posteze un declin, deşi mai mic decât în lunile anterioare, de doar 3%.

Per ansamblu, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cel mai important indicator pentru consumul privat) a crescut cu 8,1% în mai 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut. Este cea mai bună evoluţie de după septembrie 2021.