Noi reacţii din business la modificările fiscale: Patronatul transportatorilor spune că noile propuneri pot permite Fiscului, din nou, să reinterpreteze diurnele ca salarii

Autor: Adelina Mihai 08.07.2022

ZF a scris din aprilie 2022 că amnistia fiscală oferită transportatorilor şi companiilor de construcţii cu activităţi în alte ţări duce la neîncasarea de către stat a unor venituri de 10 miliarde de euro în ultimii cinci ani.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), patronat care reprezintă interesele a peste 16.000 de companii de transport, transmite că proiec­tul Ministerului Finanţelor aflat în dezba­tere privind modificarea Codului Fiscal va afecta industria transporturilor şi va rea­duce o problemă veche, care a fost rezol­vată printr-o lege dată în urmă cu trei luni.

Măsurile din proiectul aflat în dezbatere prevăd, printre altele, „elimina­rea prestaţiilor suplimentare primite de salariaţi în baza clauzei de mobilitate din categoria indemnizaţiilor cu tratament fiscal egal cu cel al diurne­lor/indem­niza­ţiilor de detaşare, respectiv neimpozabile în limi­ta plafonului stabilit prin legea 72/2022”.