Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Preocuparea de a le asigura o stare de bine angajaţilor, un trend constant în rândul angajatorilor în ultima perioadă

Autor: Mara Rolea 11.07.2022

Cosmina Coman,  Learning Pro: „Accentul pe wellbeing a venit în urma unor traume psihice şi sociale date de pandemie, anxietăţi date de războiul recent din Ucraina, care au accentuat foarte mult căutările personale şi oamenii poate nu mai vor să facă acelaşi lucru, poate vor să-şi schimbe cariera“.

Preocuparea angajatorilor de a le asigura o stare de bine angajaţilor este un trend constant, afirmă Cosmina Coman, managing director în cadrul firmei de training Learning Pro.

„Un trend constant este cel de preocupare a angajatorilor către asigurarea a ceea ce se cheamă wellbeing faţă de angajaţi şi acest lucru este sprijinit de elemente din zona de tehnologie, pe lângă ce li se pune la dispoziţie angajaţilor, adică instrumente de sprijin psihologic prin diverse tehnologii, până la elemente de productivitate, instrumentele pe care le folosim cu toţii cât stăm la ecran, cât suntem în meeting-uri’’, a declarat Cosmina Coman în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Preocuparea angajatorilor pentru wellbeing vine după ce angajaţii au trecut printr-o serie de traume în ultimii ani, traume cauzate de pandemia de COVID-19 sau de războiul din Ucraina.

„Accentul pe wellbeing a venit în urma unor traume psihice şi sociale date de pandemie, anxietăţi date de războiul recent din Ucraina, care au accentuat foarte mult căutările personale şi oamenii poate nu mai vor să facă acelaşi lucru, poate vor să-şi schimbe cariera. Cei de la Microsoft spun că cariera nu ar mai trebui privită ca o scară cum era clasic, ci ca un loc de joacă şi scopul este să găsim şi o bucurie în ceea ce facem. Acestea sunt aşteptările angajaţilor, să aibă parte de o carieră pe nevoile lor“, a mai spus Cosmina Coman.

România se află pe primul loc în Europa la capitolul engagement, adică devotament profesional la locul de muncă, cu 33%, potrivit unui studiu realizat la nivel global de compania de cercetare Gallup, menţionat de reprezentanta Learning Pro.

„Măsurătorile reflectă engagement-ul angajaţilor, calitatea vieţii, dar şi cum percep oamenii din respectiva ţară problemele sociale.“

Productivitatea angajaţilor creşte cu 82% pentru angajaţii cărora li s-a făcut onboarding-ul corect, pe când doar 20%-30% din angajaţii din companii spun că li s-a făcut un onboarding corect, mai spune Cosmina Coman.

„Asta înseamnă prezentarea mediului de lucru, conectarea cu colegii, permitere a unui timp de adaptare, punerea la dispoziţie a întregului set de tehnologie de care are nevoie, comunicarea obiectivelor.“

De asemenea, ea mai explică conceptul de re-boarding, care înseamnă comunicarea aşteptărilor angajatorului faţă de angajat, sistemul hibrid de muncă ales de angajat, care este noul setup fizic, noile tehnologii pe care le foloseşte compania, noii colegi, cum comunicăm cu noii colegi.

Cosmina Coman a mai adăugat şi faptul că LinkedIn a făcut o statistică prin care spune că există de opt ori mai mult engagement pe social media cu conţinutul distribuit de angajaţi, decât cel cu reţelele sociale.

„Dacă employer branding-ul este ceea ce spune companie despre ea ca angajator, employee advocacy este ceea ce spun angajaţii despre companie ca şi angajatori“, concluzionează Cosmina Coman.