BM Medical City News. Fondurile de investiţii şi companiile din banking, farma şi IT, principalii clienţi ai nişei concierge medical. Ce reprezintă acest serviciu

Autor: Andra Stroe 11.07.2022

Serviciile de concierge medical presupun accesul pacientului la un medic dedicat – un foarte bun diagnostician, care îi stă la dispoziţie permanent şi îl ghidează rapid şi eficient prin sistem, trimiţându-l la cei mai potriviţi specialişti.

„Şi pe lângă acest concierge doctor, care cumva este inima sistemului medical, este o întreagă reţea de clinici partenere naţionale şi internaţionale, de stat şi private, medici supraspecializaţi în anumite afecţiuni, şi o întreagă echipă administrativă care coordonează tot procesul medical al pacientului, în aşa fel încât de la problemă la soluţie să meargă totul repede şi bine“, spune Ana Maria Marian, managing partner, Concierge Medical, Enayati Medical City, în cadrul celei de-a doua ediţii a emisiunii BM Medical City News.

Totodată, adaugă ea, concierge doctorul are un număr limitat de pacienţi, astfel încât să le poată acorda acestora atenţia necesară. Spre comparaţie, în timp ce un medic de familie din România are pe listă 2.000-3.000 de pacienţi, un concierge doctor se ocupă de maximum 600 de persoane. În plus, pacientul care apelează la acest serviciu are garanţia că, la nevoie, va fi programat în maximum trei zile lucrătoare, indiferent de specialitatea de care are nevoie.

Pentru acest an, reprezentanţii Enayati Medical City, primul Oraş Medical din România, pentru care serviciile de Concierge Medical reprezintă un core business, estimează doar pe acest segment, de care se ocupă în prezent o echipă de aproximativ zece persoane, aflată în plină expansiune şi căreia i se adaugă o echipă de medici colaboratori, o cifră de afaceri de circa 2 mil. euro.

În prezent, compania are în portofoliu în jur de 20.000 de clienţi abonaţi care beneficiază de Concierge Medical doar în zona Corporate, în special din banking, farma, IT şi fonduri de investiţii, numărul de clienţi-persoane fizice, care apelează punctual la acest serviciu, fiind de patru-cinci ori mai mare. „Când aleg acest beneficiu, companiile îl aleg în general pentru toţi angajaţii. Sunt şi situaţii în care este vizat mai mult segmentul de management sau top management, în special în cadrul companiilor care, să zicem, au un număr foarte mare de angajaţi. De exemplu, o fabrică alege un abonament mai de bază pentru majoritatea angajaţilor, şi optează pentru Concierge Medical pentru echipa de management, pentru că aici e vorba şi de o gestionare foarte eficientă a timpului. De obicei managerii nu au timp. Ei vor totul să se rezolve repede şi bine şi din prima şi asta ştim noi să o facem“, spune Ana Maria Marian.

Potrivit ei, profilul celor care apelează la astfel de servicii este reprezentat, cel mai adesea, de persoane educate, de peste 35-40 de ani, preponderent antreprenori sau angajaţi în corporaţii. O cerere, dar încă mică, a venit şi din partea pacienţilor străini din pieţele vecine, în special din Republica Moldova.