Tanja Blatnik, CEO Euroins: Când s-a întâmplat prăbuşirea City Insurance, pentru noi situaţia a rămas aceeaşi. Ştiam în continuare că nu putem creşte pe RCA pentru că viitorul nu este în acest segment

Autor: Mircea Nica 13.07.2022

Odată cu numirea Tanjiei Blatnik la conducerea Euroins în urmă cu un an, compania şi-a regândit strategia, în special pe zona asigurărilor RCA, concluzia fiind că acest segment nu este viitorul, iar Euroins nu poate creşte pe RCA, a spus Tanja Blatnik, CEO al Euroins, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022.

“Când am venit acum un an am discutat cu propritarii şi avem o misiune clară, să schimbăm strategia companiei. Dacă până atunci strategia era setată pe creştere când ne-am uitat la cifre a fost destul de evident că trebuie să schimbăm strategia. Nu vindem bunuri, ci riscuri. Pentru fiecare risc trebuie să fie un preţ corect. Strategia a fost că trebuie să fie valoare adăugat în RCA. Aceasta a fost prima decizie imediată pe care am făcut-o. A doua a fost că viitorul nu este în RCA. Noi în Slovenia nu vorbim niciodată despre RCA. RCA-ul este un produs care nu se discută. Preţul este consecinţa societăţii. Diversificarea produselor a fost a doua decizie strategică, iar ulterior să mergem mai aproape de clienţi prin digitalizare.”

Ce a mai spus Tanja Blatnik, CEO Euroins:

Când s-a întâmplat situaţia cu City Insurance, pentru noi situaţia a rămas aceeaşi. Ştiam în continuare că nu putem creşte pe RCA. Cota de piaţă a fost  37% anul trecut şi 36% în primul trimestru, iar spre finalul anului va fi 30%. Pentru noi este extrem de important să nu accelerăm pe zona RCA. Noi suntem recunoscători că şi alte companii au văzut oportunitatea de a împărţI riscul de pe RCA, aceasta fiind singur modalitate ca paiţa să funcţioneze.

Plata despăgubirilor este o consecinţă niciodată o cauză. De aceea se văd schimbările. Noi am plănuit, ne ţinem de strategie, nu căutăm o soluţie pe termen scurt şi se văd rezultatele. Când vedem rezultatele de la reglementator deobicei se referă la trecut. Nu totul este fix într-un an. Este o companie mare, piaţa este solicitantă.

Avem copcile, nu putem alergă încă, dar suntem convinşi că o vom face în viitor.