Alexandru Ciuncan, director general UNSAR: Piaţa asigurărilor voluntare de sănătate a crescut aproape de 3 ori din 2016 şi ca urmare a introducerii deductibilităţilor fiscale. Ceva de genul acesta ne-ar trebui şi în zona asigurărilor de viaţă, mai ales în zona asigurărilor de viaţă cu componentă de protecţie

Autor: Mircea Nica 13.07.2022

Piaţa asigurărilor voluntare de sănătate a crescut aproape de 3 ori din 2016 şi ca urmare a introducerii deductibilităţilor fiscal, iar zona asigurărilor de viaţă ar avea nevoie de ceva similar, mai ales în zona asigurărilor de viaţă cu componentă de protecţie, a spus Alexandru Ciuncan, director general UNSAR, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022

“Piaţa asigurărilor voluntare de sănătate a crescut aproape de 3 ori din 2016 şi ca urmare a introducerii deductibilităţilor fiscale. Ceva de genul acesta ne-ar trebui şi în zona asigurărilor de viaţă, mai ales în zona asigurărilor de viaţă cu componentă de protecţie. Dacă mă uit la asigurările voluntare de sănătate, baromentrul UNSAR, cercetarea noastră sociologică anuală, arată că 4 din 10 români sunt mai interesaţi în 2022, decât erau în 2021 de protecţia oferită de asigurările voluntare de sănătate.”

Ce a mai spus Alexandru Ciuncan, director general UNSAR:

Mai mult, 43% ar vrea să folosească asigurările voluntare de sănătate şi în spitalele publice. Aici este un punct important. În momentul de faţă, deşi legea nu interzice, acest lucru în practică operaţional nu prea se poate face. Avem nevoie de un cadru modern şi flexibil de reglementare să putem utiliza poterea care o oferă o asigurare de a contribui la finanţarea sistemului public de sănătate. În România doar 1% din finanţarea sistemului public de sănătate este oferită de zona privată, în timp ce media UE este undeva pe la 5%.

Anul trecut s-au plătit 280 mil. lei despăgubiri, iar anul acesta suntem la 80 mil. lei T1/2022

Educaţia financiară este un factor. Am întrebat românii prin aceste cercetăr sociologice ce i-ar motiva să încheie o asigurare, inclusiv de viaţă, iar 36% au spus că au nevoie de venituri mai mari, 27% au spus că vor mai multe informaţii.