ZF Live. Victor Croitoru, strategy & new business director, Mediabrands: Piaţa de media se află pe un trend ascendent, este cu 6% peste 2021 şi va ajunge până la finalul anului la 640 mil. euro

Autor: Mara Rolea 01.08.2022

♦ Piaţa totală de media va ajunge până la finalul anului 2022 la 640 de milioane de euro, cu o creştere de 6% faţă de 2021 şi o creştere de 20% în digital media, conform Media Fact Book, singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative.

După lunile februarie-martie în care oamenii nu ştiau ce să facă în contextul războiului de la graniţă, au venit lunile aprilie, mai, iunie, în care banii s-au cheltuit, în care industrii care erau pe punctul de a dispărea în pandemie, precum HoReCa şi turismul, se confruntă cu o creştere foarte ridicată.

Sunt şi categorii care fiind afectate de creşterile de preţuri vor avea activitate evident redusă, cum se întâmplă în cazul sectorului auto, sec­to­rului de energie şi sectorului financiar, unde produsele s-au scum­pit semnificativ.

Victor Croitoru, strategy & new business director, Media­brands, este de părere că se va trece la campanii de imagine, de brand, decât către alte tipuri de produse.

„Din ce am văzut în prima jumătate a anului e o scădere pe inventar (audienţă) la staţiile TV, undeva între 12% şi 15%. Preţurile au crescut peste scăderea respectivă.“