ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Bogdan Tache, Mayr-Melnhof: Facem o investiţie de câteva milioane de euro într-un depozit lângă fabrica de ambalaje de la Ploieşti

Autor: Alina-Elena Vasiliu 19.07.2022

Compania are un buget de peste 10 milioane de euro pentru investiţii, însă nu toţi banii sunt destinaţi depozitului, ci mai sunt în lucru şi capacităţi de producţie şi alte clădiri.

Mayr-Melnhof, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a producţiei de ambalaje, derulează o investiţie în extinderea capacităţii de producţie şi a spaţiilor de depozitare, la Ploieşti.

„Am făcut investiţii în România în ultimii doi ani şi continuăm să investim şi în 2022, mai ales în capacităţi logistice - stocare, manipulare, sortare şi livrare de produse dintr-un depozit nou, pe care chiar acum îl avem în execuţie şi care se va finaliza până la sfârşitul acestui an sau începutul anului viitor. E vorba despre o investiţie de câteva milioane de euro, iar de construcţie s-a ocupat un antreprenor local“, a spus Bogdan Tache, director general la Mayr-Melnhof Packaging (MM Packaging), la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Compania are un buget de peste 10 milioane de euro pentru investiţii, însă nu toţi banii sunt destinaţi depozitului, ci mai sunt în lucru şi capacităţi de producţie şi alte clădiri.

„Noul depozit va fi pe terenul nostru, este o extindere a fabricii. Vom ajunge astfel la circa 20.000 de metri pătraţi construiţi, din care depozitul va ocupa aproape un sfert.“

„Mai avem şi alte depozite - unele externe, altele pe terenul fabricii noastre -, dar ne dorim să ne pregătim pentru viitor, de aceea ne extindem.“

Bogdan Tache spune că pandemia a schimbat structura cererii pentru anumite produse, ceea ce influenţează şi piaţa de ambalaje. Cel mai mult a crescut cererea de ambalaje pentru industria e-commerce şi a curieratului, ca urmare a pandemiei.

Anul trecut, subsidiara din România a grupului a avut o cifră de afaceri de 58 de milioane de euro, iar anul acesta estimările sunt că va trece de 60 de milioane de euro. Pentru Mayr-Melnhof lucrează pe plan local circa 300 de angajaţi, însă Bogdan Tache spune că a găsi oameni este totdeauna o provocare în România, mai ales că învăţământul profesional a dispărut.

„O altă mare provocare o reprezintă transporturile. Este foarte dificil să asiguri continuitatea transporturilor pe anumite rute, mai ales la export. Costurile se modifică şi ele de la o săptămână la alta. Transportul devine din ce în ce mai sensibil când vine vorba despre livrări.“

Totuşi, grupul are planuri de extindere pe piaţa locală, aşa că analizează orice oportunitate de fuziuni şi achiziţii.

„Echipele noastre de vânzări caută permanent oportunităţi pe domeniul ambalajelor, dar şi în sectoare noi. Dacă găsim o oportunitate în care credem că merită să investim, o să facem un plan de business. Deja construim un plan de achiziţii pentru a doua jumătate a lui 2022 şi pentru anul care urmează. Ideal este să creştem organic, cu clienţii noştri sau cu noi clienţi, dar dacă vor exista oportunităţi de fuziuni şi achiziţii, grupul e foarte activ în această direcţie.“

Cea mai mare parte a producţiei de la Ploieşti merge către export, spune Bogdan Tache.

„În businessul nostru, piaţa externă a devenit mai importantă în ultimii doi-trei ani şi cred că procentul mărfii care pleacă din fabrica de la Ploieşti către pieţe regionale a trecut de 60%. Exportăm atât regional, în Bulgaria, Grecia, Ungaria, cât şi mai departe, inclusiv în Spania şi Marea Britanie.“

Grupul Mayr-Melnhof (MM Packaging) şi-a început activitatea pe piaţa locală în 1998, cu o fabrică amplasată în zona industrială de la marginea oraşului Ploieşti, construită de la zero. Acolo, compania produce ambalaje pentru clienţii din industria bunurilor de larg consum, adică FMCG, mai ales clienţi internaţionali, care fac parte din portofoliul grupului.

„Tocmai de aceea am ales să facem fabrica la Ploieşti, fiind foarte aproape de clienţii tradiţionali mari, care au şi ei producţie în zonă - detergenţi, băuturi, ciocolată şi altele. Lucrăm cu Unilever, cu Bergenbier, cu Procter & Gamble, Mondelez.“

 

Ce putem face pentru a traversa mai bine noua criză?

În contextul actual, în care multiple crize se resimt în plan economic, social şi geopolitic, Bogdan Tache este de părere că resursa umană este cea mai puternică „armă“.

„Cu cât oamenii cu care lucrezi îndeaproape sunt mai dedicaţi şi mai stabili, cu atât organizaţia va fi mai ok din punctul de vedere al operaţiunilor. Indiferent cât de mult ai vrea să automatizezi procesele, trebuie să lucrezi cu oameni, aşa că trebuie să-i recompensăm şi să-i tratăm cum trebuie, ca să nu mai fie tentaţi să plece. Soluţia aducerii oamenilor din străinătate poate fi fezabilă în industrii în care nu este nevoie de calificare, dar la noi nu merge aşa. Aşa că sfatul meu este să avem grijă de oameni“, a spus Bogdan Tache, director general la Mayr-Melnhof Packaging.