Două branduri româneşti, în top cele mai vândute branduri de gin, o piaţă care a crescut cu 29% în 2021

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.07.2022

Wembley Dry Gin, brand produs de Prodal 94, unul dintre cei mai mari producători de băuturi spirtoase de pe plan local, a fost anul trecut cel mai vândut brand de gin pe plan local, arată datele companiei de cercetare de piaţă IWSR Drinks Market Analysis. Locul secund este ocupat de brandul Beefeater, situat pe segmentul premium, al gigantului Pernod Ricard. Podiumul este completat de un alt brand românesc şi anume Gilman’s, produs de Scandic Distilleries, companie a fraţilor Micula din Oradea. Atât Wembley cât şi Gilman’s sunt situate pe segmentul standard de preţ.

„Piaţa de gin a crescut cu 29,3% în volum în 2021, după o majorare cu 3,2% în 2020. IWSR estimează că piaţa va avea o rată anuală compusă de creştere de 4% în perioada 2021-2026“ , spun analiştii IWSR Drinks Market Analysis. În 2021, s-au vândut în România circa 1,1 milioane de litri de gin (130.000 nine liter cases).“

„Ginul a crescut chiar şi pofida pandemiei, fiind o băutură care se foloseşte cu precădere în cocktailul gin tonic, ce poate fi realizat cu uşurinţă şi acasă. Corneliu Vîlsan, chief marketing officer în cadrul Alexandrion Group, spunea anterior că per capita, consumul de gin din România este cam la jumătate faţă de Bulgaria de exemplu.