Adrian Ariciu, Metro Cash&Carry România: Piaţa se va polariza, românii vor migra fie către produse mai ieftine, fie către cele premium

Ziarul Financiar 18.07.2022

Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash&Carry România, crede că în 2022, un an marcat de inflaţie, de probleme pe lanţurile de aprovizio­nare şi de războiul ruso-ucrainean, consumul privat va continua să crească, avansul urmând a fi susţinut de expansiunea reţelelor mari. Totuşi, ritmul va fi mai lent ca anterior.

Acest lucru e deja vizibil pe datele publice. Spre exemplu, în 2021 consumul privat a avut un plus de două cifre (peste 10%), pe când în primele cinci luni din acest an avansul în serie brută a fost aproape la jumătate. „Anul acesta va fi o migrare în cadrul categoriilor, atât către produsele mai ieftine, produse marcă proprie, cât şi spre cele premium, ceea ce arată o polarizare a nevoilor, dar şi o oportunitate care ar putea fi acoperirea gamei de «mijloc» cu produse bune, de calitate şi foarte competitive ca preţ.“

Metro Cash&Carry are o reţea de 30 de magazine proprii, cu care compania se adresează preponderent persoanelor juridice, revânzători sau companii HoReCa. În 2021, comerciantul a obţinut afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în anul anterior.

Metro este compania cu cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern din România anul trecut.