Alexandru Păunescu, CSALB: Oamenii să analizeze mai atent opţiunile pe care le au înainte de a solicita amânarea la plată a ratelor. Costurile care se adaugă la credit după amânarea cu până la 9 luni a ratelor pot fi semnificative, mai ales la primii ani din achitarea unui credit

Autor: Mircea Nica 21.07.2022

♦ CSALB: Trecerea de la ROBOR la IRCC, printre măsurile pe care băncile şi consumatorii le-au negociat în S1/2022 în cadrul concilierilor.

Numărul de negocieri dintre consumatori şi bănci a crecut cu 40% în primul semestru (S1) din 2022 faţă de perioada similară a anului trecut, iar printre măsurile negociate se numără trecerea de la ROBOR la IRCC, reducerea ratelor şi încheierea proceselor din instanţă, potrivit informaţiilor transmise de repre­zentanţii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Dintre negocierile purtate în prima jumătate a anului curent, 92% s-au încheiat cu împăcarea părţilor. Astfel, nu doar că băncile au preluat mai multe cereri ale consumatorilor, dar procentul mare de împăcări arată o maturizare a actului de negociere.

ÑBăncile au devenit tot mai dispuse să ofere soluţii consumatorilor aflaţi în dificultate, atât prin intermediul cererilor acceptate spre negociere, unde avem o creştere de peste o treime, cât şi prin numărul soluţionărilor directe, fără intermedierea conciliatorilor CSALB, unde aproape că am egalat numărul înregistrat în tot anul anterior. Comparativ, nu asistăm la o evoluţie la fel de mare a numărului de cereri faţă de perioada similară a anului trecut, având o creştere de 10 procenteî, spune Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.