ANALIZĂ ZF. „Evangheliştii“ covrigilor fac afaceri de 360 mil. lei din apetitul românilor pentru panificaţie şi patiserie. Reţelele Luca, Matei, Petru şi Gigi adună 200 de simigerii

Autor: Cristina Roşca 22.07.2022

♦ E vorba de companii antreprenoriale care s-au dezvoltat puternic pe parcursul ultimului deceniu ♦ Oficialii acestor firme sunt extrem de discreţi, singurele date disponibile fiind cele publice, în unele cazuri nu există nici măcar site-uri de prezentare ♦ Covrigăriile sunt afaceri care merg bine inclusiv în perioade de criză, pentru că aceste unităţi devin destinaţii pentru cei care nu mai au bani să iasă la restaurant ♦ Tocmai de aceea aceste companii au intrat pe radarele fondurilor de investiţii.

În Piaţa Romană, la kilometrul zero al Bucureştiului, de-o parte şi de alta a bulevardului Dacia, zilnic se întrezăresc două cozi ce pot ajunge la orele de vârf chiar la 20 de persoane fiecare. Oamenii stau la rând pentru a cumpăra covrigi, pateuri sau felii de pizza de la una dintre cele două simigerii din zonă - Matei şi Luca.

Cele două nume sunt, de altfel, unele dintre cele mai cunoscute din piaţa de profil, alături de Petru şi Gigi, conform unei analize a ZF. Fiecare dintre cele patru reţele are cel puţin câteva zeci de unităţi şi afaceri ce pornesc de la zeci de milioane de lei.

Împreună, ele adună 200 de simigerii şi o cifră de afaceri cumulată de peste 360 de milioane de lei în 2021.

Aceste companii antreprenoriale s-au dezvoltat puternic pe parcursul ultimului deceniu, perioadă în care au acoperit spaţiile stradale cu vad şi trafic pietonal, spaţii lăsate libere de alte tipuri de afaceri, de la mici magazine de modă, la sucursale bancare sau alimentare de cartier. De altfel, atât în Bucureşti, cât şi în oraşele de provincie, chiar şi în cele de 20.000 de locuitori, pe bulevardele principale, acolo unde în Occident găseşti artere de shopping, cu articole de modă cosmetice sau terase, în România găseşti cel puţin o covrigărie şi o patiserie, asta pe lângă case de pariuri şi farmacii.