Un business imun la crize. „Evangheliştii“ covrigilor cresc precum Făt-Frumos, cu până la 180% în cinci ani, împânzind ţara cu 200 de simigerii

Autor: Cristina Roşca 22.07.2022

Evoluţia din ultimii ani, dar şi faptul că aceste afaceri merg bine în vremuri de criză au făcut ca marii jucători din domeniu să intre pe radarele fondurilor de investiţii.

Cei patru „evanghelişti“ ai covrigilor au obţinut anul trecut afaceri cumulate de 360 mil. lei, cu 55% mai mult decât în 2020, profitând de apetitul românilor pentru panificaţie şi patiserie. România e de altfel cunoscută ca un mare consumator de pâine şi produse derivate.

E vorba de reţelele Luca, Matei, Petru şi Gigi, cele mai importante nume din piaţa locală de profil, care adună împreună 200 de simigerii deschise atât în marile oraşe ale ţării, cât şi în urbele de sub 20.000 de locuitori. Fiecare dintre cele patru reţele are cel puţin câteva zeci de unităţi şi afaceri ce pornesc de la zeci de milioane de lei.

Unele dintre aceste afaceri nici nu existau acum zece ani, iar astăzi au ajuns să domine o piaţă care se bazează pe consum rapid, volume mari şi preţuri mici. Oficialii acestor firme, companii antreprenoriale, sunt extrem de discreţi, singurele date disponibile fiind cele publice. În unele cazuri nu există nici măcar site-uri de prezentare.

Evoluţia din ultimii ani, când businessul a crescut până la 160-180%, dar şi faptul că aceste afaceri merg bine în vremuri de criză au făcut ca aceste companii să intre pe radarele fondurilor de investiţii.

„Am analizat aceste afaceri, e loc de creştere şi de consolidare“, spunea recent executivul unui fond.

Această piaţă a covrigăriilor-patiseriilor este una închisă, fragmentată, dar cu potenţial de creştere, chiar şi în vremuri de criză.

Jucătorii din HoReCa şi analiştii spun că aceste simigerii sunt afaceri care prind avânt în perioadele dificile economic, pentru că ele se adresează tuturor persoanelor, indiferent de venit. Astfel, în contextul actual, marcat de inflaţie şi ce creşteri de preţuri pe toată linia, aceste companii ar putea să primească mai mulţi clienţi care migrează dinspre alte segmente ale pieţei HoReCa.