Directorul general al Ferrari respinge îngrijorările legate de performanţele vehiculelor electrice

Ziarul Financiar 30.07.2022

Directorul general al Ferrari a încercat marţi să risipească temerile că viitoarea ofertă electrică a firmei va face compromisuri în ceea ce priveşte performanţa, declarând pentru CNBC că producătorul de automobile de lux are o “înţelegere profundă” cu privire la dinamica vehiculelor.

Într-un interviu cu Joumanna Bercetche de la CNBC, Benedetto Vigna a fost întrebat despre greutatea bateriilor folosite într-un vehicul electric şi dacă un model electric ar putea păstra senzaţia, puterea şi aerodinamica caracteristică Ferrari.

“În ceea ce priveşte tracţiunea, în ceea ce priveşte dinamica vehiculului, putem gestiona această greutate suplimentară”, a spus el.

“Este adevărat, avem cu aproximativ 100 de kilograme în plus faţă de o maşină echipată cu un motor cu combustie internă pentru acelaşi tip de cai putere, dar ceea ce mă linişteşte cu adevărat este faptul că avem înţelegere profundă a dinamicii vehiculului.”

“Luaţi în considerare faptul că, în prezent, o mulţime de maşini au, mai mult sau mai puţin, acces la aceleaşi cipuri electronice”, a spus Vigna.

“Dar noi, cei de la Ferrari, inginerii de la Ferrari, suntem capabili să oferim ceva care este unic, care este distinctiv.”

“Aşadar, este o provocare”, a continuat el să declare, “dar o vedem ca pe o oportunitate de a continua să facem ceva unic.”

Ferrari plănuieşte să lanseze o maşină complet electrică în 2025, deşi motoarele cu combustie internă vor juca în continuare un rol important în viitorul său.

Compania a declarat că, până în anul 2026, motorul cu ardere internă va avea o pondere de 40% în “oferta sa de produse”, iar vehiculele hibride şi complet electrice vor reprezenta 60%. Până în 2030, compania doreşte ca motorul cu ardere internă să reprezinte 20% din oferta sa, iar vehiculele hibride şi cele complet electrice să aibă o pondere de 40% fiecare.

În ceea ce priveşte planurile sale pentru vehiculele electrice, Ferrari spune că celulele de baterii vor fi asamblate în Maranello, Italia. “Modulele de baterii fabricate manual vor fi integrate în şasiul maşinilor într-un proces axat pe reducerea greutăţii vehiculului”, se arată în comunicat.

Alţi producători de automobile de lux, precum Bentley Motors, deţinut de Volkswagen, şi Rolls-Royce Motor Cars, de la BMW, dezvoltă, de asemenea, strategii de electrificare.

Toate acestea vin într-un moment în care marile economii europene îşi stabilesc planurile de a renunţa la vehiculele rutiere care utilizează motorină şi benzină.

Marea Britanie vrea să oprească vânzarea de autoturisme şi camionete noi pe motorină şi benzină până în 2030. Din 2035, va cere ca toate maşinile şi camionetele noi să aibă emisii zero.

Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020 urmăreşte obiective similare.