ZF Logistica businessului. Cristian Găvan, MAM Bricolaj: Creşterea s-a mai temperat în T2 şi ne-am pregătit cu stocuri pentru a doua jumătate a anului
MAM Bricolaj a investit în creşterea stocurilor pentru a fi pregătiţi pentru a doua jumătate a anului încă din vară şi mizează momentan pe depozitarea în magazine, lanţul fiind compus din trei unităţi.
„În primul semestru avem o creştere de două cifre, stăm bine la vânzări, dar ne securizăm stocurile pentru că nu ştim ce va urma în a doua jumătate. Nu neapărat din cauza scumpirilor, ci a greutăţilor de aprovizionare din China, de unde vin multe subansambluri, sau din cauza problemelor din Europa, din cauza conflictului din Ucraina care a afectat costurile de transport.
Costuri suplimentare cu stocurile nu avem deoarece avem şi termene mari de plată“, a explicat Cristian Găvan, fondatorul MAM Bricolaj, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial. MAM Bricolaj, furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a înregistrat în primul trimestru din 2022 o cifră de afaceri de 14 milioane de lei, în creştere cu 16,2% faţă de perioada similară din 2021, potrivit raportului financiar. Compania are o reţea de trei magazine operabile plus divizia de online, cu o pondere de 5% din vânzări.
Faţă de media estimată de creştere a pieţei de bricolaj şi accesorii-mobilier, estimată la maxim 10% în 2022 faţă de 2021, rezultatele actuale valideaza si mentin prognoza de planificare pentru anul 2022 - 64.9 mil de lei cifra de afaceri, adica plus 17% vs. 2021, se arată în raport.
„În a doua jumătate a anului s-a temperat creşterea preţurilor iar la combustibili vedem chiar o ieftinire. Dar există posibilitatea ca temperarea să vină şi în urma scăderii cererii pe fondul concediilor, tradiţional pentru luna iulie care va continua cu august. Din septembrie ne aşteptăm ca zona de amenajări interioare să revină pe plus pentru că se încheie cele de construcţii şi urmează cele de utilare şi finisare. În al doilea trimestru s-a mai temperat creşterea pe fondul conflictului dat s-a menţinut creşterea de două cifre“, a spus Cristian Găvan.
Conform analizelor şi estimărilor companiei, aproximativ 52% dintre clienţi sunt utilizatorii finali, în timp ce între 48% sunt consultanţi de mobilă/profesionişti/meşteri.