MOL România, primul retailer de carburanţi care intră pe piaţa de aproape 4 mld. euro a mărcilor private: Este un pas care va contribui la dezvoltarea segmentului de vânzări non-fuel

Autor: Roxana Petrescu 28.07.2022

Primele produse alimentare sub marcă proprie sunt chipsurile Crunch&Go şi o băutură energizantă, Jim, intrarea pe acest segment fiind o mişcare la nivelul întregului grup MOL, grupul petrolier deţinut de statul maghiar, are o reţea regională formată din peste 2.000 de benzinării dintre care 247 sunt în România.

MOL România, unul dintre cei mai mari jucători din sec­torul petrolier local, spu­ne că segmentul non-fuel joacă un rol cheie în strate­gia de dezvoltare, cel mai recent pas făcut la nivel de grup fiind intrarea pe segmentul măr­cilor private. În România, mărcile pri­vate au ajuns la finalul anului trecut să aibă o cotă de piaţă de 15,1% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, după o creştere de 15% versus 2020, arată o analiză a compa­niei de cercetare de piaţă Nielsen. Ponderea acestor produse diferă însă de la un segment la altul, ajungând la 22% în cazul bunurilor alimentare. În total, piaţa mărcilor private poate fi evaluată de circa 3-4 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF.

„Am lansat recent pe piaţa locală noi produse marcă proprie: Jim, băutura care conţine cinci tipuri de vitamina B, dispo­nibilă şi în varianta fără zahăr, precum şi chipsurile Crunch&Go, cu patru arome diferite. Pentru aceste produse am primit deja feedback foarte bun de la clienţii noştri şi credem că şi acest pas va contribui la dezvoltarea segmentului de vânzări non-fuel“, spune Camelia Ene, CEO & country chair, MOL România.