Amazon adaugă 140 mld. dolari la capitalizare în câteva ore după ce compania a depăşit estimările de venituri. Creştere de 12% a preţului acţiunilor pe Wall Street

Autor: Eduard Ivanovici 29.07.2022

Acţiunile gigantului american din e-commerce Amazon (AMZN) urcau cu circa 12% în şedinţa premarket de astăzi, 29 iulie, după ce compania a depăşit estimările de venituri pentru T2/2022 şi a oferit prognoze optimiste pentru actualul trimestru, conform CNBC.

Dacă acţiunile AMZN s-ar aprecia la fel în şedinţa propriu-zisă de tranzacţionare de pe Wall Street, capitalizarea societăţii ar creşte cu peste 140 de miliarde de dolari.

Veniturile Amazon au atins 121,23 miliarde de dolari în T2, peste aşteptările furnizorului de date financiare Refinitiv de 119,09 miliarde, reprezentând o creştere de 7% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

Divizia cloud Amazon Web Services a raportat venituri de 19,7 miliarde de dolari, faţă de 19,56 miliarde cât estimau analiştii StreetAccount. Totodată, divizia de publicitate a ajuns la venituri de 8,76 miliarde de dolari, cu 1,3% peste prognoze.

Indicatorul EPS (profit net per acţiune) a înregistrat un declin de 20 de cenţi, în contextul în care acţiunile companiei au pierdut 28,2% de la începutul anului, neluând în calcul dinamica de dinaintea sesiunii de vineri. În ultima lună, compania este pe plus cu 12,3%.

Rezultatele Amazon vin în contextul în care unii rivali americani din Big Tech, precum Microsoft şi Alphabet, au raportat sub aşteptările pieţei. De asemenea, Amazon a declarat că poate înregistra venituri cuprinse între 125 de miliarde de dolari şi 130 de miliarde în T3, deci o creştere de 13%-17%. Analiştii anticipau vânzări de 126,4 miliarde de dolari.

Amazon s-a confruntat în ultimul timp cu un nivel mai ridicat al costurilor, în vreme ce procesele de expansiune din timpul pandemiei au lăsat compania cu prea mulţi angajaţi şi o capacitate prea mare a depozitelor.

„În ciuda presiunilor inflaţioniste privind combustibilul, energia şi costurile de transport, facem progrese în ceea ce priveşte costurile controlabile”, spune CEO-ul Andy Jassy.

Compania a suferit o pierdere de 3,9 miliarde de dolari în T2, ca urmare a investiţiei lansate către producătorul de maşini electrice Rivian, în vreme ce acţiunile respectivei societăţi au scăzut cu 49%. Per total, pierderile ating 11,5 miliarde de dolari.

Din cauza investiţiei, Amazon a raportat o pierdere netă de 2 miliarde de dolari în intervalul aprilie-iunie, suferind între timp un declin anual de 4% în ceea ce priveşte vânzările online. Totuşi, gigantul fondat de Jeff Bezos a reuşit să întreacă estimările de pe Wall Street, fapt reflectat din plin în dinamica acţiunilor.