Povestea omului care a creat o afacere de miliarde folosindu-se de plantele care se aflau pe lângă casa lui în zona unde s-a născut

Autor: Andra Stroe 14.08.2022

Antreprenorul francez Olivier Baussan nu a trebuit să caute prea departe ingredientele unui business de succes. Le-a găsit în regiunea natală, Provence, unde a crescut înconjurat de lanuri de lavandă şi livezi de măslini. Aşa a luat naştere brandul L’Occitane, comercializat astăzi pe toate continentele.

Olivier Baussan s-a născut pe 9 decembrie 1925, în Franţa. A urmat cursurile Universităţii din Provence, pe care a absolvit-o cu o diplomă în literatură. La vârsta de 23 de ani a început să producă articole cosmetice care aveau la bază flora specifică regiunii. Odată cu achiziţia unei mici fabrici de săpun, aflată în faliment, în care a investit alături de un prieten chimist, Yves Millou, a reuşit să pună pe picioare un mic business antreprenorial.

A creat compania L’Occitane en Provence în 1976, iar un an mai târziu a deschis un prim magazin în pitorescul orăşel Manosque. În 1992, pe fondul unor dificultăţi financiare, a decis să vândă 90% din companie către The Natural, pentru 40 de milioane de franci, fiind eliminat din board, potrivit business-herald.com. Pentru că problemele au persistat, a fost adus în schemă omul de afaceri austriac Reinold Geriger, care l-a reintegrat în echipa de management, Baussan păstrând o participaţie de 5%.

La patru ani distanţă, a lansat un alt brand premium, de ulei de măsline, Oliviers & Co, mare parte din producţia de ulei comercializată fiind produsă de familii sau mici cooperative, toate urmând acelaşi model de cultivare şi producţie şi concentrându-se pe agroecologie. Tot el a lansat şi brandul de săpunuri Le Petit Marseillais, pe care l-a vândut, în 2006, către Johnson & Johnson.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro