Ruxandra Târlescu, PwC România: Consumatorii renunţă mai uşor decât înainte de pandemie la un brand

Autor: Răzvan Botea 01.08.2022

♦ „După doi ani de perturbări, multe companii încă nu au reuşit să se reangajeze pe deplin ♦ Consumatorii nu numai că nu au renunţat la aşteptările privind alegerea, calitatea şi serviciile în modul în care fac cumpărături, ci au devenit din ce în ce mai exigenţi”

Volatilitatea comportamentului şi exigenţa consumatorilor se află la un nivel record, ca urmare a inflaţiei în creştere şi incertitudinilor economice, spune Ruxandra Târlescu, partener la firma de consultanţă şi audit PwC România. Relaţia dintre mărci şi consumatori s-a schimbat fundamental, spune ea.

„La începutul pandemiei, mulţi comercianţi şi producători au intrat în modul de autoconservare: au început să-şi simplifice lanţurile de aprovizionare, să-şi eficientizeze liniile de produse şi să reducă serviciile pentru clienţi. Acesta a fost un răspuns rezonabil la criza sanitară, iar consumatorii au fost dispuşi sa dea încă o şansă companiilor chiar dacă produsele lor preferate nu au fost disponibile imediat.”